Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-OUT

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-28 23:25

Jag är idag en mycket nöjd ägare av ett GeForce 4 Ti till min QuickSilver, men dessvärre finns det ingen TV-OUT port på kortet. Finns det något sätt att kringgå detta med nån adapter eller liknande, eller kan amnreant av installera ett extra bildskärmskort i nån av PCI-platserna, vid sidan av det nuvarande Ti-kortet i AGP-platsen? Tänkte att man kanske kunde köpa sig ett billigt PCI-kort med TV-OUT i så fall...
Tycker det e lite skumt att ett kort för 5000 pänn inte har en så enkel sak som TV-OUT...

Jo jag vet, det är helt vrickat.
PC Geforce 4, 128 MB, 3D Googles, Tv In/Out kostar runt 2800 kr.. Då börjar man undra...

Apple ändra detta nu!

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-29 05:24
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Apple ändra detta nu!

hmm, Apple sätter väl inte priserna på Nvidia-kort.

Lyckades inte länka direkt. Men här en pryl du kanske kan använda.

Serienummer: 32-2545
http://www.clasohlson.se/

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mattan:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Apple ändra detta nu!

hmm, Apple sätter väl inte priserna på Nvidia-kort.

Jo, eftersom Apple står som °tillverkare"..

  • Oregistrerad
  • 2002-11-29 13:14
Citat:

quote:Lyckades inte länka direkt. Men här en pryl du kanske kan använda.
Serienummer: 32-2545
http://www.clasohlson.se/

Någon som testat denna grej från Clas Ohlson, när jag frågade på butiken i Uppsala sa de att den kan förstara moderkortet på en Mac?

Låter underligt tycker jag.

Hur absurt den än låter så verkar det faktiskt vara skillnad mellan mac och pc.

Grand UltiMate 2000

Dehär kommer inte att fungera på en Mac eftersom den tar sin ström från PS2 porten. Visst kan man bygga om den men det verkar inte riktigt lönt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tomas Björklund:
Dehär kommer inte att fungera på en Mac eftersom den tar sin ström från PS2 porten. Visst kan man bygga om den men det verkar inte riktigt lönt.

Kollade inte så noga. Sorry.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-29 14:54

Då var de inte helt ute och cyklade på Clas Ohlson.

[ 29 November 2002, 14:55: Meddelandet ändrat av: Perry ]

  • Oregistrerad
  • 2002-11-30 10:14
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tomas Björklund:
Dehär kommer inte att fungera på en Mac eftersom den tar sin ström från PS2 porten. Visst kan man bygga om den men det verkar inte riktigt lönt.

Jag har kollat runt lite och jag tror det borde gå att lösa trotts allt. Det finns ju faktiskt PS/2 till USB adaptrar, vilket i sin tur borde betyda att den kan ta sin ström från USB om man ansluter en sådan adapter mellan "dosan" och datorn, eller?

Om man kollar på Grandtecs sida så ser man ju att det fungerar på mac, vilket borde innebära att den kan få ström från annat håll. Om inte annat är det ju bara att köpa en universiell strömadapter.

En sida angående VGA till TV

Jag tror det är så att när det står både MAC och VGA på en konverterare så betyder det att den stödjer den gamla MAC anslutningen, som försvann för länge sedan. Alla nya macar kör VGA. Det ska inte vara skillnad på pc/mac.

[ 30 November 2002, 14:26: Meddelandet ändrat av: Fredrik Sigbjörn ]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-30 15:02
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
En sida angående VGA till TV

Jag tror det är så att när det står både MAC och VGA på en konverterare så betyder det att den stödjer den gamla MAC anslutningen, som försvann för länge sedan. Alla nya macar kör VGA. Det ska inte vara skillnad på pc/mac.

Tro mig - det är en skillnad. Jag har själv en VGA-konverterare (från Trust) som enligt texten skall funka till bpåde PC och Mac, men det gör den inte i verkligheten. Bilden blir minst sagt SKIT. Mitt råd är: tänk inte ens tanken på att köpa dessa skräpprodukter. Lägg ner.

1
Bevaka tråden