Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MAMP+VmWare+Internet Explorer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-03-26 12:26

Hello alla vardagshjältar
Någon här som har fått ovanstående att gå ihop? Alltså testa en hemsida som ligger på testservern i Internet explorer genom VmWare? Jag har googlat en hel del och funnit flera lösningar men har inte lyckats få till det...så om nån här har lyckats får ni gärna berätta hur ni gjort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-26 13:21

är allt på samma maskin eller på en egen test server ?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-03-26 14:34
Ursprungligen av ntity:

är allt på samma maskin eller på en egen test server ?

Ja allt är på samma maskin. Vill alltså komma åt http://localhost:8888/ från IE på vmware-installationen.

Jag har kört ipconfig och lagt in ip adressen som står vid "vmnet8" i C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts men får det inte att funka.

Senast redigerat 2008-03-26 14:48

Jag har inte testat det själv... men jag googlade 'lamp in windows' och hittade denna:
XAMPP

...borde göra tricket.

Ursprungligen av ledin:

Ja allt är på samma maskin. Vill alltså komma åt http://localhost:8888/ från IE på vmware-installationen.

Jag har kört ipconfig och lagt in ip adressen som står vid "vmnet8" i C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts men får det inte att funka.

Ska se om jag tolkar dig rätt...

Du kör en webbserver på port 8888 i mac os x?

Om du vill testa den sidan från IE inifrån VMware ska du först i IE testa att skriva in det ipnummer du får om du kör ifconfig i terminalen. (glöm inte att även ange portnumret när du skriver in ip't i IE)

Har jag missförstått dig så är du välkommen att PM:a mig din msn, icq, skype adress så fixar vi det.

Mvh
Johan

Jag har lyckats med att nå en webbservern i VMware-Windows från Safari.
Jag har även nåt Mac OS X's inbyggda Apache från VMware och Internet Explorer.

Det handlar bara om att ta reda på rätt interna ip.
ipconfig i kommandotolken i windows eller ifconfig från teminalen i mac os x.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-03-28 00:07

Det där är väl bara MAMP-motsvarigheten i windows? Hade WAMP när jag körde PC

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-03-28 11:09

Portnumret hade jag missat! När jag lade till 8888 efter ip-adressen kom sidan fram, dock bara startsidan. Undersidor, bilder och CSS verkar den inte hitta

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-30 13:25

Kan ha och göra med att du har absoluta adresser i HTML-koden (dvs. det funkar med localhost men inte om du anger ip)

1
Bevaka tråden