• Medlem
  • 2008-03-26 12:03

Bästa forumiter,

jag har införskaffat en TimeCapsule som jag i stort är mycket nöjd med. Denna agerar router åt min macbookpro & åt flickans ibook. Den automatiska backupen snurrar på bra gentemot min mbp.

Tidskapseln har även tilldelats uppgiften att dela ut min skrivare via bonjour - en Samsung ML-1630. Alla burkar som har besökt det trådlösa nätet har hittat skrivaren utan problem - men - det tar, utan att överdriva, sinnessjuk lång tid att skriva ut. Ett simpelt worddokument (från både office 2004 & 2008) på 1 A4 kan ta upp till tre-fyra minuter, om inte mer.

Är skrivaren kopplad till dator direkt via USB rasslar det till på någon/några sekunder.

Det här är onekligen en smula irriterande, då jag skriver ut ganska mycket vad det gäller administration, kvitton, fakturor etc.

Finns det någonstans jag kan börja felsöka? Är det likadant hos er? Tips mottages mer än tacksamt & lösning belönas med virituell mjöd.

---
Det blir ingen virituell öl till någon av er, men så här gör man för att lösa problemet.

1. Ta bort skrivaren i skrivare&fax
2. Lägg till ny
3. Välj HP-JetSockel-protokollet
4. Ställ in ip-nummer till din tidskapsel
5. Lämna könamn blankt
6. välj valfritt namn på skrivare
7. Välj drivrutin till Samsung

Efter denna procedur fungerar iaf min Samsung rappt & snabbt igen. Tiden då ett worddokument tog 40 min är förbi.

Förhoppningsvis hjälper detta även någon annan med problem.

Senast redigerat 2008-03-26 15:51