Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk iPhone med 3G, sant?

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har någon info om detta:
http://www.tradera.com/NYHET_FORST_UT_DENNA_IPHONE_KLARAR_3_HELT_SVENSK_-auktion-60928132
En svensk iPhone med 3G, kan det vara sant?

robertfo

*skrattar*
Oj oj oj vad folk kommer bli lurade.

*suck*

Att folk inte lär sig att inte tro på allt skit som finns på nätet...

Tradea är och the home of "pengar sätts in på mitt konto efter avslutat auktion".
Och de flesta säljare vägrar att köra med payson, internetgirot osv.

Jag har rapporterat auktionen till Tradera. Så lätt ska inte denna bedragare kommer över folks pengar.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Tradea är och the home of "pengar sätts in på mitt konto efter avslutat auktion".
Och de flesta säljare vägrar att köra med payson, internetgirot osv.

Jag har rapporterat auktionen till Tradera. Så lätt ska inte denna bedragare kommer över folks pengar.

Också anmält honom. Synd man inte kan komma i kontakt med köparen och varna honom för att han troligen kommer bli blåst. Jag menar, vad som än händer så kommer han inte att få en iPhone som funkar med 3 som operatör....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-26 09:10

För att nu inte trådskaparen ska behöva leta ihjäl sig, så kan jag svara att det är en bluff - om det hade gått på något sätt hade informationen spritt som en löpeld och 100 pers bara på detta forum skulle både förstå hur dom gjort och tekniken bakom.

/Tangen

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-26 09:16

Det står ju faktiskt inte att den hanterar 3G, utan det den fungerar med operatören 3. Det är viss skillnad.

/ola

Ursprungligen av Ola:

Det står ju faktiskt inte att den hanterar 3G, utan det den fungerar med operatören 3. Det är viss skillnad.

/ola

3s fallback om 3G inte fungerar är Vodafone...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

3s fallback om 3G inte fungerar är Vodafone...

Har inte Vodafone sålt sitt svenska nät till Telenor? Som ju har rätt så dåligt stöd för 2-generationstelefoner som iPhone.

[Att säljaren fått gott omdöme trots möjligen överdrivna påståenden om funktionalitet kan ju bero på att köparen inte hade ett 3-sim? Frågan är vad reservationspriset är. Det kanske billigare köpa denna 3-klara iPhone än de som annonseras ut blocket och annorstädes?]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-26 09:20

absolut det vet jag, men faktum kvarstår att det hade kommit ut

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-03-26 10:03

Konstigt, uppenbarligen har han sålt en tidigare och hävdat att den ska kunna användas men 3 och fick då positivt omdöme. Hur går de till?
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=58929797

  • Medlem
  • 2008-03-26 10:07

Det står till och med explicit att den klarar GSM-nät med alla operatörer och alltså inte alls 3G som Ola mycket riktigt påpekade.

Det finns väl två alternativ:

1. Killen har en källa som lyckats joxa till det så att telefonen funkar med SIM-kort från 3, men i det GSM-nät som 3-användare roamar till när 3G-täckningen är dålig

2. Det är en bluff och det positiva omdömet kommer från en kumpan till bluffaren

  • Medlem
  • 2008-03-26 13:34

Vad menar ni allihopa? Det finns visst en 3g iphone!!! DET ÄR SANT!!! Sök på google så hittar ni det

Herregud..

"TELEFONEN FUNGERAR MED 3 GARANTERAT !!!! 8 GB !!"

hahaha

åtta gigabyte 3?

  • Medlem
  • 2008-03-26 14:55

Det stör mig att man inet kan anmäla inlägg på tradera utan att vara registrerad.

på tal om 3G så ryktas det nu om att iPhone Pro kommer att dyka upp

Apple kommer behålla sina nuvarande iPod Touch och iPhone v1 modeller och utöver det kommer det komma en Pro modell som är lite dyrare men har 3G och video chat via iChat

Ursprungligen av Tussen69:

på tal om 3G så ryktas det nu om att iPhone Pro kommer att dyka upp

Apple kommer behålla sina nuvarande iPod Touch och iPhone v1 modeller och utöver det kommer det komma en Pro modell som är lite dyrare men har 3G och video chat via iChat

Tussen69 du är expert på rykten...

  • Medlem
  • 2008-03-26 15:54

Var har du sett dessa rykten?

Ursprungligen av Baron:

Var har du sett dessa rykten?

Macworld idag.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.152402

det står ju att den klara 3, inte 3G.

Ursprungligen av micke_nkpg:

det står ju att den klara 3, inte 3G.

Men 3 ringer ju via 3g, inte GSM.
Om det inte finns kontakt med ett 3G-nät går Telenor (enligt avtal) in och tar hand om Telefontrafiken. Osäker om detta fixas via GSM eller om det fortf är 3G då.

Jag har emailat med honom och svaret är rätt gött:

Jag påtalar att han inte kan få det här att fungera eftersom Apple inte tillverkar ngn 3G-variant av sin iPhone.

"Hej det du säger kan nog vara rätt till en viss nivå sedan tar spetsteknik över som du tydligen är omedveten om !"

Skall köra med den ibland "...ptfft! du pysen, ....<spetsteknik> bla bla "

  • Medlem
  • 2008-03-26 20:00
Ursprungligen av Goflorp:

"Hej det du säger kan nog vara rätt till en viss nivå sedan tar spetsteknik över som du tydligen är omedveten om !"

Skall köra med den ibland "...ptfft! du pysen, ....<spetsteknik> bla bla "

Hahaha, jag skrattade när jag läste detta Vilka typer det finns!

Ursprungligen av Goflorp:

Men 3 ringer ju via 3g, inte GSM.
Om det inte finns kontakt med ett 3G-nät går Telenor (enligt avtal) in och tar hand om Telefontrafiken. Osäker om detta fixas via GSM eller om det fortf är 3G då.

Jag har emailat med honom och svaret är rätt gött:

Jag påtalar att han inte kan få det här att fungera eftersom Apple inte tillverkar ngn 3G-variant av sin iPhone.

"Hej det du säger kan nog vara rätt till en viss nivå sedan tar spetsteknik över som du tydligen är omedveten om !"

Skall köra med den ibland "...ptfft! du pysen, ....<spetsteknik> bla bla "

Det går över på Telenors GSM-när enligt Tre själva.

Hela svaret

"Hej det du säger kan nog vara rätt till en viss nivå sedan tar spetsteknik över som du tydligen är omedveten om ! Jag har sålt en sådan här iphone förut på Tradera läs det omdömet och dra andra slutsatser , firman i USA som jag beställer ifrån lovar att den klarar TRE ! De är definitivt inga bluffmakare du har en åsikt ! Men jag har tekniken ! Mvh xxx xxxxx"

Måste vara en väldigt insatt firma som har sånt Knowledge om Tre....

Känner att detta är stor komik om det inte vore så illa att nån stackare just nu blir blåst på 4 lök....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-26 22:24
Ursprungligen av Goflorp:

Hela svaret

Känner att detta är stor komik om det inte vore så illa att nån stackare just nu blir blåst på 4 lök....

Nåja med lite tur får han/hon en iPhone iaf. Att den inte fungerar med Tre borde de flesta förstått vid det här laget, men de vill väl så gärna tro. De har bundit upp sig i 36 månader för att få en sketen Nokia och nu vill de ha en iPhone utan att behöva betala för ett abonnemang de inte kan använda med den.

Ursprungligen av Goflorp:

Hela svaret

"Hej det du säger kan nog vara rätt till en viss nivå sedan tar spetsteknik över som du tydligen är omedveten om ! Jag har sålt en sådan här iphone förut på Tradera läs det omdömet och dra andra slutsatser , firman i USA som jag beställer ifrån lovar att den klarar TRE ! De är definitivt inga bluffmakare du har en åsikt ! Men jag har tekniken ! Mvh xxx xxxxx"

Måste vara en väldigt insatt firma som har sånt Knowledge om Tre....

Känner att detta är stor komik om det inte vore så illa att nån stackare just nu blir blåst på 4 lök....

4500 för att vara exakt, och 8Gb iPhones går mellan 3600 och 3800 SKr i vanliga fall!

  • Medlem
  • 2008-03-26 22:16

Haha, ganska kul att han verkar så självsäker och kommer med avslutet med att han har tekniken. Rätt kul också att just han känner till denna teknik och har kontakt med "företaget" trots att ingen annan har hört talas om detta

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-31 03:50

Men alltså... det enda han utlovar är väl att det skall fungera med 3's SIM-kort och det är ju faktiskt inte en omöjlighet att fixa. Det har ju diskuterats tidigare om olika lösningar som teoretiskt skulle kunna fungera.

Det finns ju sådana som sitter med ett 3-abonnemang och som gärna skulle vilja ha en iPhone med det abonnemanget, oavsett att de inte kan använda 3G. Har sett ett flertal efterfråga detta.

Förstår inte riktigt varför ni vill påstå att de som ropar på den auktionen nödvändigtvis måste känna sig lurade...

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-03-31 11:33

Jag pratade med en säljare på Telenor, som inte verkade ha så speciellt mycket koll. Enligt dem så kommer man kunna tjäna grova pengar på importerade iPhones bland annat, så enligt dom så rekommenderades att köpa på ett antal hundra telefoner för att sedan sälja för 6000:- när den svenska modellen kommer säljas vilket var enligt dem till sommaren. Man kan ju verkligen undra hur mycket koll de har? Med tanke på att iPhones går för runt 3800:-. Plus att de sa att avtalet var klart i princip och att Telenor kommer ha iPhone i Sverige.

Bevaka tråden