Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte min Airport-basstation efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-02-27 01:30

Hej.

Jag uppdaterade min airport-basstation idag (airport express firmware update 6.3) Efter detta kunde jag inte surfa trådlöst. Inte heller spela musik via airtunes. Jag ser nätverket i listan uppe i menyn. Men när jag går in i airport-verktyget så säger han att han inte kan hitta nån airport-basstation.
Precis före uppdateringen fungerade det klockrent.
Detta är en Macbook 2.2 GHz, OSX 10.5.2.

På min gamla iBook G4, OSX 10.4.11 som jag inte har uppdaterat fungerar allt precis som innan. Den hittar nätverket och jag kan spela musik via airtunes och surfa precis som förr.

Någon annan som har uppdaterat och fått samma problem??
Någon som har lösningen?? HJÄLP!!!

Mvh. Peter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-23 14:28

Efter att jag uppdatera min kan jag inte hitta den heller, jag kan se den om jag resettar min airport express, men jag kan inte se den efter att jag lagt in mina inställningar till nätverket.

Skulle också vilja ha hjälp med detta om någon kan.

Tack-

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-03-26 19:18

å inte jag med :/

Ursprungligen av 0skar:

Efter att jag uppdatera min kan jag inte hitta den heller, jag kan se den om jag resettar min airport express, men jag kan inte se den efter att jag lagt in mina inställningar till nätverket.

Skulle också vilja ha hjälp med detta om någon kan.

Tack-

Alltså, det fungerade när jag hade köpt/installerat den. Inga problem alls. Uppdaterade och då kom samma problem som era. Helt plötsligt hittar den inte basstationen, lampan lyser grönt. Har tryckt på reset - nada!

edit: det fungerar strålande helt plötsligt.

Senast redigerat 2008-03-27 15:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-27 14:01

Jag fick samma problem efter uppdatering provade att dra ut sladden och nån minut senare hittades den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-23 19:54

Har även prövat att köra en direktkoppling mellan datorn och Airport expressen, med andra ord, de mest basic inställningar som går helt utan nätverk. Men det är likadant då, så fort man skickar nya inställningar så hittar datorn den inte längre och man måste resetta den för att den ska synas på listan igen.

Hoppas verkligen någon vet hur man kan fixa det här! Hade precis köpt min airport express och använt den mindre än en vecka, så jag skulle bli lite ledsen i ögat om det inte går att åtgärda.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-23 20:05

Prova resetknappen på din Airport Express.

hade precis samma problem, men när du sa att det bara var och trycka på resetknappen så testade jag det...fungerade !! tack så mycket!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-27 16:50

Men då! Alla får sina och funka utom jag, det börjar bli lite frustrerande

Även jag uppdaterade... och fick problem.
Har startat om och startat om, gjort nya konfigureringar etc.
Tog en paus från Air-Port Extreme-fel-sökandet och sitter nu med ethernetkabel direkt från modemet. Ringde för övrigt Apple-supporten tidigare idag, fick då igång allt... men det rasade efter tio min när jag försökte få in den andra datorn i nätverket.
F-n att jag uppdaterade, innan fungerade allt bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-30 13:09
Ursprungligen av Eva O:

Även jag uppdaterade... och fick problem.
Har startat om och startat om, gjort nya konfigureringar etc.
Tog en paus från Air-Port Extreme-fel-sökandet och sitter nu med ethernetkabel direkt från modemet. Ringde för övrigt Apple-supporten tidigare idag, fick då igång allt... men det rasade efter tio min när jag försökte få in den andra datorn i nätverket.
F-n att jag uppdaterade, innan fungerade allt bra

Känns så konstigt att det blev så ostabilt för många efter uppdatering(Jag har fortfarande inte fått igång min).
Men Eva, vad sa apple när du ringde dem och fick hjälp att få igång den?

Det jobbiga är ju att man inte kan lägga in de gamla inställningarna. Finns ju funktion att göra det, men det är inte så lätt eftersom det inte går att skicka dom till själva airporten, kommer upp ett felmeddelande.

Jag fick support - har en Apple Care-försäkring.
De bekräftade inte att det kunde ha något med mjukvaru-uppdateringen att göra, tvärtom sa man att det trodde dom inte.
Jag fick halvdan hjälp första gången, ringde sen igen dagen därpå och då instruerades jag att starta om Airporten "på riktigt", skrev om det i ett annat ämne:
http://www.99.se/n-tverk-s-kerhet/239962-problem-med-airport-n-tverk-efter-uppgraderingen.html

Då funkade allt.. och gör så fortfarande.

1
Bevaka tråden