Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skrivare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-10 21:57

Hej!

Jag behöver en skrivare och tänkte fråga er om råd.

Jag söker efter en billig (0 - 600 kr) skrivare.
Mina krav:

- USB
- bra kvalitet på text-utskrift, grafik inte alls så viktig
- gärna färgerna seprarerade(om man nu hittar det på så billiga skrivare)

Har sprungit runt i olika affärer. En massa skrivare och jag har väldigt svårt att bestämma mig...

Jag har kikat lite på HP DeskJet 656c och 825c. Någon som har åsikter om dessa två skrivare?

Vad tycker ni? Är det rimligt att kunna få se utskriftsprover på en viss skrivare? Frågade runt om dessa men de flesta hade itne såna. Jag skulle inte vilja köpa en skrivare och sen inse att det var inte den jag egentligen ville ha.

Om du vill ha en ny skrivare för max 600kr så tittar du i segmentet för de absolut billigaste skrivarna som finns.

Den billigaste skrivaren på Macoteket, Epson Stylus C42 kostar 599kr plus moms, ca 750kr ink moms, då ingår ingen USB-kabel.

Tror du att en säljare tänker stå en halvtimme och snacka med en velig kund som vill ha den billigaste skrivaren på marknaden?

Gör såhär istället: Spara dina slantar och kom tebax när du är uppe i 2-3000kr. Då kan du få en betydligt bättre och snabbare skrivare som dessutom har utbytbara färger. Låt inte SNÅLHETEN bedra visheten.

Mvh Fredrik

Det viktigaste tycker jag e utskriftkvalite och kostnad per sida.. Vad spelar det för roll om skrivaren e billig men patronerna svindyra?

Många tillverkare bl a HP och lexmark har skrivarhuvudet inbyggt i patronen=dyrt

Så kolla två ggr innnan du köper, sjläv så köpte jag en Canon S820 till ungarna. Separata patroner för varje färg kostar ca 99-140 kr per patron. Sen när själva skrivarhuvudet e utslitet kan man byta ut det oxo. Visst den var lite dyr men billigare per sida. Har för mig att MAcworld hade en skrivar test för ett tag sen.. Kolla där, kolla även pc sajter för tester...

Lycka till...

Det är som sagt väldigt svårt att få tag i en skrivare under 600:-. Lägger du på en 400kr får du en trevlig liten skrivare från HP, DESKJET 3420C som dessutom är rätt snygg.

Edit: Underhåll av HP är dock kanske inte det mest ekonomiska, men jag har endast positiva erfarenheter av dem.

//Sebastian

[ 10 September 2002, 23:12: Meddelandet ändrat av: Sebastian ]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-10 23:13

Tack screwpull för ditt inlägg - på både gott och ont

Nu fick jag ännu en sak att tänka på, nämligen det där med inbyggd skrivhuvud i patronen.

Även om jag söker efter en billig skrivare så tror jag ändå att det måste finnas en skrivare där ute just för mig.

Jag köpte Epson C40 för 898. Nu säljer Onoff den för 797. Är mycket nöjd med utskrifterna. Men som sagt usb kabel gick lös på nära 200.
(Har fått prisgarantipengar av dom!)

Elgiganten säljer annars en Lexmark för 499.

Se
http://www.elgiganten.se/archive/attachments/01/13/ELGS2029.pdf

Billigare bläckpatroner hittade jag på
www.inkclub.com

MVH
Göran

Lite trist att köpa en bläckstråle skrivare för 750:- och därefter inse att det är nästan billigare att köpa en ny skrivare istället för att byta patronerna...Om din första prioritet är att kunna skriva ut i färg och du främst skriver ut bilder så satsa slantarna på en bläckstråle...men som andra har sagt redan satsa på prisklassen 2-3000:- men om du endast skall skriva text i första hand så köp en laser istället...tex: http://www.hp-expo.com/se/swe/products/laserjet/1000w.html?family=productfamily&id=5718

eller http://www.brother.se/products/welcome.cfm?prod_art=HL1440

Skillnaden i pris per sida är ca 10 gånger till laserns fördel

[ 11 September 2002, 23:49: Meddelandet ändrat av: xplane ]

Laser is one way !

Köpte en Lexmark Z33, separata patroner för 499 :-, finns på de flesta stora elektronikvaruhus för det priset.
Den funkar bra... lite långsammare än min gamla Epson 600, men helt ok.

Sen kan du ju alltid spara pengar genom att handla patroner hos Inkclub :

Inkclub

[ 12 September 2002, 07:36: Meddelandet ändrat av: lilledanne ]

Köp en laserskrivare, allt annat är meningslöst. Jag köpte en Lexmark Z52 som kostade 2000 kr. Varje patron kostar ungefär 500 kr och räcker i ca 400 utskrifter. Alldeles för dyrt, skaffa en laserskrivare istället, det är mycket mer ekonomiskt.

Såå.... ett tips på den ultimata laserskrivaren med STÖD för Macos X önskas, svar ifylles nedan :

1
Bevaka tråden