Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa ram-minne.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte utöka minnet i min Macbook, version? 2,1. Har två stycken 512 mb minnen nu. Tror bara att man kan sätta i upp till 2 gb i min. Vad ska jag köpa?

Macbook 2,1 är alltså den med Napa-logikkort och Core 2-processor.

Maximala minnesmängden som kan adresseras är 3 GB, trots att apple skrev 2 GB i specifikationen. Alltså, du kan installera 2+1 GB för maximala 3 GB.

Här finns en tråd om minnen. Bry dig inte om att det gäller en nyare modell av macbook än din, för alla macbooks använder likadana minnen.

http://www.99.se/ibook-macbook-macbook-air/228225-tr-om-r-tt-minne-till-macbook-nov-2007-a.html

Nu är minnena billiga som tusan.. Hoppas du sökt, för det finns övriga trådar om minnen till Macbook.

Har du inte programmet Mactracker så ladda hem det. Där finns uppgifter om alla tidigare apple-produkter, inkl din.

Inwarehouse eller dustin.. Jag skulle själv köra på ett KTA-minne från Kingston.

Till 2,0

Hej!

Ska sätta in minne i en MB som är en 2,0 inköpt julen 06. Gäller att man kan maxa på 3 GB trots at spec säger 2 GB?

Mvh/ Jonas

Japp. Om du har Core 2 Duo.

1
Bevaka tråden