Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eRepublik.com - nytt roligt online strategispel

Tråden skapades och har fått 275 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har tokfastnat i ett nytt onlinespel (som är i betastadiet. 1:an släpps till sommaren).

Spelet heter erepublik och finns på erepublik.com.
Man kan säga att det är en mellanting mellan ekonomisk/politisk simulator och "risk".
Sverige är i dag världens största land med 2482 invånare.

Själv har jag ett eget parti "Ny Framtid" samt världens 2:e mest lästa tidning

Man måste ha en inbjudan för att komma in i spelet och jag har 8 kvar. Vill Du vara med så skicka mig ditt PM med din emailadress (hotmail brukar bugga)

Gå gärna med i mitt parti. Vi slåss på marginalen i dagsläget som Sveriges 6:e största parti.

Kul att få så mycket respons!

Jag har några få invites kvar.

Först till kvarn...

Jafan, vad kul det var!

Visst är det!

Gå gärna med i Ny Framtid! Vi ökar för var dag och blir snart en maktfaktor.
I valet i går valdes våt kandidat Beerg till Borgmästare i Visby!

Jag har nu endast 3 invites kvar. Eller två om man ska räkna den som IMade mig men glömde sin epostadress...

Skicka gärna en invite till mig på martin alfakrull belak punkt se.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Skicka gärna en invite till mig på martin alfakrull belak punkt se.

/M

Skickad!

om du har några invites kvar får du gärna skicka till mig, kalkoman@hotmail.com

det kan jag göra men hotmail brukar bugga i inviten. Har du en annan mail så IMa mig den. annars IMar du mig att du vill försöka med hotmail

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-11 21:23
Ursprungligen av Lahitraho:

det kan jag göra men hotmail brukar bugga i inviten. Har du en annan mail så IMa mig den. annars IMar du mig att du vill försöka med hotmail

Nej men! Du är ju här också! Fan va najs, din erep SIFO är rätt solid så att säga.

Dock tycker jag att folk ska gå med i Imperialistiska Monarkisterna istället. Läs den senaste kommunikén och hjälp oss växa!

Ursprungligen av boris91:

Nej men! Du är ju här också! Fan va najs, din erep SIFO är rätt solid så att säga.

Tackar tackar. Alltid trevligt med smicker.

Jag hävdar fortfarande att Ny Framtid är det bästa för Sverige.
Vi vill anektera Finland. Bara det....:p

Ursprungligen av Lahitraho:

Tackar tackar. Alltid trevligt med smicker.

Jag hävdar fortfarande att Ny Framtid är det bästa för Sverige.
Vi vill anektera Finland. Bara det....:p

Oj då... verkar inte så bra för er det... vi finnar har ju större krigsvana

Men spelet verkar spännande

Nu har jag bara en (1) invite kvar.

Alla nya som kommer in får 2 invites att dela ut. Ibland så tilldelar dom fler till alla invånare.
Använd gärna den här tråden till att dela ut invites eller diskutera spelet vidare

Har med ett gäng invites att dela ut.
Kört sen i vintras, men inte riktigt fastnat, kanske helt enkelt inte gett mig in i tillräckligt intensiva politiska diskussioner ?

Kan även tipsa om forumet www.erepublik.se för Er som redan är inne. Det är där den mest intressanta diskussionen förs.

(obs. Jag har 1 invite kvar)

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-03-21 20:47

Om du fortfarande har en kvar så skicka gärna en till mig på emil kanelbullea mac punkt se

Skickad till Emil!

Nu är mina invites slut. Bjud ut Era invited här. Man får 5 gold för varje inbjuden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-21 22:46

Jag vill prova! Någon som har en invite?

Ursprungligen av Axel von Matern:

Jag vill prova! Någon som har en invite?

Jag har! Skriv din mail här, eller skicka PM så sänder jag över en till dig!
Har 9st kvar, så alla som behöver bara att höra av er!

och gå gärna med i Ny Framtid när Ni väl är inne.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-23 05:04

Nå, ska vi skapa en Apple Inc? Svårt att bestämma vad vi ska tillverka dock, mat kanske?

Jag heter i alla fall Boris A i Erepublik och jag har skapat en liten provocerande imperialisttidning som förhoppningsvis kan skapa en motreaktion inom the Northern Alliance så får vi se vad dessa dumbomar egentligen tänker sig...

Lite instressant är det i alla fall att alla våra nordiska grannar verkar ha vänt oss ryggen, det ska vi se till att ändra på.

Det jag skriver i artiklarna är absolut inget jag faktiskt tycker. Får vi bara fram en bra diskussion om vad som egentligen pågår i Norden är jag nöjd. Digga gärna min första artikel så att fler får se den.

Alla som vill lägga till mig som vän här på 99 är välkomna att göra det förresten.

Ursprungligen av boris91:

Nå, ska vi skapa en Apple Inc? Svårt att bestämma vad vi ska tillverka dock, mat kanske?

Lite instressant är det i alla fall att alla våra nordiska grannar verkar ha vänt oss ryggen, det ska vi se till att ändra på.

1. Marknaden är översvämmad av företag just nu. Det vore att förlora 40 GOLD på att starta ett nytt företag.

2. Den enda starka grannen vi har är ju Norge. Och dom har vi en pakt med. Som det ser ut nu kommer vi smiska Danmark på rumpan (och finland) först.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-23 16:05
Ursprungligen av Lahitraho:

1. Marknaden är översvämmad av företag just nu. Det vore att förlora 40 GOLD på att starta ett nytt företag.

2. Den enda starka grannen vi har är ju Norge. Och dom har vi en pakt med. Som det ser ut nu kommer vi smiska Danmark på rumpan (och finland) först.

Hade Danmark och Finland inte vänt oss ryggen på detta ganska förödmjukande sätt kanske hade vi sett en nordisk allians just nu, men det verkar som att Sverige helt enkelt får dominera Norden från och med nu. Det är åtmistone bättre än att se på medan vår bakgård invaderas av irländarna.

Jag lyckas förresten inte byta logga på tidningen, någon annan som lyckats? Inget händer när jag gör det...

Senast redigerat 2008-03-23 17:28

Många som frågat efter invites! Trevligt! Kul att se fler från 99.se på Erepublik.
Jag har tre invites kvar om de fortfarande är någon som är intresserad.

Nån som har nått bra tips på ett bra företag man kan jobba för?

  • Medlem
  • 2008-03-23 14:09

jag är intresserad! philip.meldert snabela gmail.com

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-03-24 16:50
Ursprungligen av crust:

jag är intresserad! philip.meldert snabela gmail.com

Skickad till Philip

Verkar skoj!
elindstrom kanelbulle gmail.com är adressen om någon vill bju på en invite!

Ursprungligen av Massmordarulla:

Verkar skoj!
elindstrom kanelbulle gmail.com är adressen om någon vill bju på en invite!

Inbjuden.

/M

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-03-24 19:04

jag är oxå intresserad christerberden snabela hotmail.com

Ursprungligen av krester:

jag är oxå intresserad christerberden snabela hotmail.com

Invite skickad!

Jag tar gärna emot martin (bulle) yzx.se

Bevaka tråden