Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemskt segt dot mac

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-08-21 00:38

Är det bara jag som upplever att dot mac är fruktansvärt segt de senaste dagarna??
Visst brukar det vara allmänt segt med alla .mac tjänster men nu är det änna värre än vanligt! Bara att surfa in på en iweb sida är ju som att sitta på ett gammalt hederligt modem

/Mats

Hmm. Vi kanske borde gå samman och fixa egna Xserves och sätta dom i Sverige så att allt går blixtsnabbt? Vänta nu...jag har läst om detta...

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-08-21 11:01

Tycker iofs att det ofta är segt även på Apples "vanliga" sida.
Nåja, det ordnar nog till sig.
Kanske är så att nu när man fick 10GB utrymme som blir ansträngningen ännu större på dot mac servrarna?

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-10-18 02:10

Oj, skulle ladda ner en 60mb fil från min idisk på dot mac, blev väldigt förvånad när det bara tog några minuter?!?!?
Vad har hänt? Har Apple äntligen lyssnat på kritiken?
Nice om detta håller i sig framöver

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-26 14:44

Går det segt för nån annan på .Mac nu?

Publicerade en site och när man navigerar runt på den går det segt att ladda den.
Även sidor utan bilder går segt.
Testade att lägga den på firmans webbserver och då går den som en blixt.

Jag tycker det är fruktansvärt dåligt (om det är så här jämt) eftersom man betalar väldigt mycket.
Tex. en one.com för 12:-/mån är ju rätt mycket billigare men man har inte samma service och .Mac är ju integrerat.
Men ska det gå så här segt är det ju pengar i sjön...

är ny på detta

Är det någon ide att tecka ett dotmac konto om det bara strular eller ska man vänta på att google kommer igång med Gdisk?

Finns det några spärra som i nte skrivs ut i reklamen? typ att det är ett visst utrymme för varje sak, eller kan man ha 10gb bilder enbart om man vill det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-27 02:56

Nä, om det alltid är så här segt skulle jag inte tecknat ett .Mac.
Tyvärr så skrev inte Apple i infon eller villkoren att "OBS! .Mac kommer vara så segt så det är oanvändbart." när jag tecknade.
Så mig lurade dom på 1000:-

Men om det bara är tillfälligt så är det en cool service med att man kan publicera bilder, video och webbsidor direkt från dom olika iLife programmen.

Vilken besvikelse. Jag har använt .mac i ca tre års tid nu och i dag köpte jag nya iLife 08. Har inte tyckt att jag behövt det tidigare men tänkte att nu när man kan lägga in HTML i iWeb så skulle jag slå till.

Så jag flytta min sida från one.com till dotmac. En liten filmsnutt tar ju 5-15minuter att ladda!!!!!!!!! På one.com tar det max 1 minut för samma film.

Ut och googla problemet och man stöter på denna tråden som är flera månader gammal och problemet är är fortfarande kvar, eller är det bara tillfälligt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-23 23:40

Begär pengarna tillbaka direkt! Jag fick tillbaka allt efter 3 månaders användning men det är tydligen nått Apple inte gör i vanliga fall.
Man får bara tillbaka pengar för dom månader man inte använt .Mac.

Jag tror inte Apple kommer få ordning på .Mac på bra länge för det verkar som dom inte har koll på hur jävla uselt det funkar.
Dom var i stort sett helt ovetande till att det kunde vara så usel uppkoppling mot oss här i EU.

Det är riktigt tråkigt att Apple inte bryr sig mer om sina kunder än så här. Men det är väl bara acceptera att Apple inte direkt är intresserade av oss kunder så fort vi väl betalat det hutlösa priset 1000:- per år för den usla tjänsten .Mac!

. Mac är så jäkla dåligt skött av Apple!!!

jag köpte .mac häromdagen. Betalade 5dollar på ebay och fick koden via mail till mig alltid kul när det går fort attt få leverans.

Visst är det segt och apple kommer troligeninte åtgärda det då EU är en "secondhand" marknad för dom. Vi kommer alltid komma i andra/sista hand, om de ens bryr sig.

Jag avslutade mitt .mac för två år sedan och saknar ingenting. 1-click publishing är coolt men det är inte värt alla pengarna och användarupplevelsen var som djupfryst knäck.

Bandbredden för att hämta uppdateringar hos Apple är ju bra (jag brukar få ca 6 MB/s) men .mac verkar fortfarande vara ett skämt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-24 12:31

$5 för .Mac??? Är det för ett helt år?
För $5 kan man ju leva med dålig hastight...

Jag tyckte om syncningen och iDisk. Sen skulle bakupen vara en bra funktion om nu bandbredden hade varit acceptabel.

Jag hoppas Apple skärper till sig och fixar till hastigheten för oss för jag vill gärna kunna använda .Mac.

Ursprungligen av ktd:

$5 för .Mac??? Är det för ett helt år?
För $5 kan man ju leva med dålig hastight...

ja det är för ett helt år. Men jag vet inte om man kan leva med usel hastighet iaf.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-03-24 13:38

Förhoppningsvis kanske Apple skärper till sig i och med en ev. lansering av Video Rentals?
Om/när det kommer lär inte seg-knäck-hastighet vara något som Apple vill skylta med. Det är helt otroligt slappt av Apple att fullständigt ignorera problemen med övriga världen och dort mac! Men det är väl egentligen inget ovanligt oavsett företag att USA is no.1, övriga världen får ta det som blir över....suck.

1
Bevaka tråden