Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avauktorisera dator?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-18 13:59

Hej, jag håller på att sälja min macbook. Håller just nu på att "radera och installera" datorn. Kom att tänka på en sak, jag glömde att avaktorisera itunes. Sker detta atuomatiskt när jag radera hela hårddisken eller måste jag skapa ett konto och gå in och göra det?
Tack på förhand
Mvh/simon

Jag är 99 % säker på att du måste avauktorisera från just den datorn för att kunna räkna ner 1 av dina 5 auktoriseringsmöjligheter. Har precis "dödat" en av mina auktoriserade datorer, men själva databasen hos Itunes har inte räknat ned mina auktoriseringar. Alltså håller Itunes inte koll på det annat än om du gör det från varje unik dator.
Det du annars kan göra är att nollställa alla auktoriseringar på en gång. Men det kan man bara göra nån gång per år om jag minns rätt. Sök hos Apple-supporten om det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-24 12:11

ah, det är ju en idè, nollställa alla verkar vara en bra lösning. det är ju inget man behöver göra så ofta.
tack för tipset

Lägg in en länk om du hittar den... Kan vara bra.

Hittade en själv:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93014-sv

Senast redigerat 2008-03-26 23:24
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-31 01:03

problemet är bara att jag inte hittar kanppen "avauktorisera alla" det står hur många maskiner som är autoriserade men det är ingen knapp efter, skumt...

Jag läste i Apples info att man måste ha max antal auktoriseringar aktiva (5 st) för att få knappen tillgänglig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-07 05:30

aha, tack för infon!

1
Bevaka tråden