Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avancerad fråga om bildstöld

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-03-23 21:20

Jo. Jag har ju en sida om Stockholms tunnelbana som ni kanske sett. Gammal är den och jag har många gånger funderat på att ta bort den, men den är välbesökt.
Genom att ha awstat installerat kan jag konstatera att det är en jäkla massa personer som använder mina bilder på sina sidor. Irriterande, även om jag inte direkt förväntade mig några stålar
Nu skulle jag vilja ge dem en näsknäpp och ett sätt vore ju att byta ut bilderna som de länkar till mot någon lämplig hårdporr men det skulle ju drabba även mig där jag gjort länkar.

Min fråga nu är om det skulle gå att göra någon mod_rewrite eller nått så jag kan ge folk som inte har bett om att få använda mina bilder en liten näsknäpp utan att sabotera för mig själv och göra det svårt för mig själv att använda mina bilder.

  • Medlem
  • 2008-03-23 21:32

Har du själv länkat på så många ställen att du inte bara kan byta ut dina egna länkar?
Och vad händer med de länkar där någon annan har skrivit "Titta så vackra bilder Bollman har lagt ut på sin fina site."

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-03-23 21:37

Jo, jag vet Men _så_ vackra bilder är det inte, tyvärr, haha. Det handlar väl mest om att jag skall slippa koda om alla jäkla statiska html-sidor som siten består av

  • Medlem
  • 2008-03-23 21:44

Vad är det för site? (Så att man får ett bra ställe att sno tunnelbanebilder på, har alltid saknat just sådana... )

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-03-23 22:33
Ursprungligen av Hagelin:

Word!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-03-23 22:34

Mycket bra! Tackar! Då blir det till att hacka lite

Erm, jo, siten är:

http://slottet.mine.nu/~bollman/tunnelbana

Klaga inte! Sidan är snart 10 år

Vattenmärke på bilden där det står "Snodd från Bollman" ?

Gjorde så med ett paraply på tiden jag gick i gymnasiet
"Stulet från Jeremiah" - fick alltid ha det ifred...

1
Bevaka tråden