Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign CS3 - problem vid Spara som Post Script

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag får upp denna dialogruta när jag försöker spara som Post Script i InDesign CS3 med Adobe 8.0 som skrivare. Jag har sökt runt på nätet och det verkar vara ett fel på just CS3 och Intel-Mac. Någon annan som märkt detta och kanske vet en lösning? Det är inte katastrof eftersom jag kan exportera och få den PDF jag vill, men det är störande att saker och ting inte fungerar. Distiller har ju mer möjligheter om man behöver.

Det är en avsiktlig begränsning. Om du vill ha en PDF-fil så kan du antingen exportera eller skriva ut till postscript-fil, och den väljer du bland indesigns egna inställningar för utskrift.

Men i CS2 var det inga problem att göra på detta vis, har dom ändrat?

Det är för att det inte är det rekommenderade sättet att göra PostScript-filer på. Den metoden som du använt skapar filer som går genom OS X:s utskriftssystem, och vars kvalitet därmed varierar beroende på din version av operativsystemet etc.

Det rätta sättet att göra en postscript-fil från InDesign är (och har alltid varit) att spara den som postscript-fil med InDesigns egen postscript-hantering

ok, det kan vara så att jag blandar ihop det med Quark 6.5, där behövde man spara som postscript på det sättet har jag för mig. Tack för din hjälp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-25 06:48
Ursprungligen av moodonaut:

Distiller har ju mer möjligheter om man behöver.

Jag skulle nog vilja påstå att det är tvärtom.

Janne

1
Bevaka tråden