Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Power Macintosh 7500, 604-CPU ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Allo allo, vet att den här Mac´en kanske är lite gammal, men ändå , ja har e en van PC användare och har absolut ingen aning om var man kan köpa tillbehör till mac´ar (i sverige), och ännu mindre koll på var man kan köpa tillbehör till äldre modeller som t.ex Power Macintosh 7500..

Anledningen därför att ja skaffade denna mac var nämligen att ja skulle köra BeOS PPC på den.. men .. (rippat från Be´s compatibilitetslista)
----------
[1] You can upgrade your 7500 with a 604-based CPU card, for as little as $60 (that´s not a typo), and get both a major performance boost and a system which is most likely BeOS-compatible.
----------
nån som har nån susning om man kan/var man kan köpa detta till rimligt pris här i sverige ?

/ Fanskapet

  • Oregistrerad
  • 2002-08-07 09:45

Ja, det satt/sitter i tex en Powermac 7300. Men att hitta en processor lös det kan vara problematiskt... processorn är lätt att byta, men har som sagt inte sett några i omlopp på ett bra tag.

Kolla in Macbörsen där dyker det upp kort ibland iofs. länge sedan jag såg något annonseras. En annan källa dock inte i Sverige är eBay där kan du hitta 604:a kort för ett par hundralappar.

Det går även att köpa G3-kort som är betydligt mycket snabbare och inte så fasligt dyra.

300MHz G3 kort från 995kr + moms

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-07 14:01

Jag tänkte ta och uppgradera min 7300 till G3 inom en vecka eller två. Isf blir det en 200 MHz 604e processor ledig som du kan få köpa.

Kan återkomma till dig när/om det blir aktuellt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-07 15:30
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mannen:
Det går även att köpa G3-kort som är betydligt mycket snabbare och inte så fasligt dyra.

300MHz G3 kort från 995kr + moms

Be OS funkar väl inte på G3?

Be OS funkar väl inte på G3?

Jag läste inte så noga...
sorry!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: tsz:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mannen:
Det går även att köpa G3-kort som är betydligt mycket snabbare och inte så fasligt dyra.

300MHz G3 kort från 995kr + moms

Be OS funkar väl inte på G3?

Har visserligen hittat lite information om detta.. BeOS stödjer G3 CPU´n, dock inte mammaplankorna, så de ska fungera med ett G3 kort, dock inte med ett G3 moderkort.

1
Bevaka tråden