Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Firefox 3 beta 4 stabil nog att ersätta Firefox 2?

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-22 23:58

Är det någon som testat den? Är den tillräckligt stabil för att ersätta Firefox 2?

Ja, jag tycker åtminstone det.. Är du helt beroende av en totalstabil plattform är kanske 2.0.0.12 bättre men jag har inte upplevt någon krasch eller några problem med FF 3.0b4. Textinmatningen är lite slö hos mig ibland (det laggar lite) men annars är allt väl!

EDIT: Har 32 öppna flikar just nu och en del tillägg/plug-ins som alla fungerar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-23 00:42

Logiskt sett borde Firefox 3 beta 4 vara bättre än Firefox 2?

Ingen har händelsevis testat Handelsbankens internettjänster med betan?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-23 01:24

Någon som har testat S/E/B? Nu använder jag förstås Safari och Opera också.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-23 02:18

Handelsbanken OK

Handelsbanken med engångskoder funkar OK, men så gör det med Omni Web & Safari as well.

Måste bara säga att de har rätt på Mozillas hemsida, Beta 3.0b4 är klart snabbare än 2:an, swishhhh säger det bara i Gmail nu :)....

Tackar Mozilla!

Jag tänkte på Handelsbanken med certifikat! Men det är ju bra att det funkar med engångskoder iaf.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2008-03-23 08:35
Ursprungligen av henkebarn:

Jag tänkte på Handelsbanken med certifikat! Men det är ju bra att det funkar med engångskoder iaf.

Fungerade direkt! Utan någon handpåläggning alls!

"Är det någon som testat den? Är den tillräckligt stabil för att ersätta Firefox 2?"

Yes, jag kör den och upplever inga som helst problem - snabb som attan!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-23 08:10

Snabbare än Safari 3.1.

Yes!!

Gott!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-23 10:58

Den funkar fint hos mig med, men det finns ju inga extensions till den ännu

Ursprungligen av joab:

...det finns ju inga extensions till den ännu

"Inga" extensions är väl en lätt överdrift...

Vilka extensions är det som du saknar?

De extensions jag använder, "AdBlock Plus" och "Web Developer", fungerar med beta 4.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-23 12:35

Steget är taget. Jag ångrar ingenting, ännu. Det rappare och fräschare.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-03-23 13:20

Funkar, men jag saknar tilläggen Foxgame och Galaxy Toolbar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-23 14:50

Jag körde betan tills nyligen då jag bytt tebax till Safari från FF efter flera år.
Tycker nya Safari rockar fetare.

Det verkar inte som att Firebug är uppdaterad för FF3 ännu, synd för då är FF3 uteslutet för mig än så länge.

Edit: Tar tillbaka det där och hävdar motsatsen

Funkar inte helt och hållet med Polopoly...

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2008-03-24 06:23

Har vant mig att köra del.icio.us extension för alla mina bokmärken och den fungerar ju givetvis inte. Suck. Hur gör andra med bokmärken och flera datorer?

Nu hängde det sig här precis - men det startade upp i samma skick jag senast lämnade det. Hela sessionen återställd, schysst!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-25 15:33

Kolla in http://www.takebacktheweb.org för Safaritema. Nu är saken biff...!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-03-25 18:46

Funkar inte med provisnbanken etc

FF3 b4 funkar inte med provinsbanken internetbank, jag får inte radiouppspelning att funka på internetstart så det blev till att backa tillbaka till FF2, tyvärr:tveksam:

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2008-03-25 19:01
Ursprungligen av xerent:

Kolla in http://www.takebacktheweb.org för Safaritema. Nu är saken biff...!

Varför Safaritema? Kör Safari så får du Safaritema på en gång!

Ni som kör senaste betan, vad tycker ni om AwsomeBar? Har läst att folk som varit skeptiska ändrat sig efter en viss tid.

Ursprungligen av Adrian B:

Ni som kör senaste betan, vad tycker ni om AwsomeBar? Har läst att folk som varit skeptiska ändrat sig efter en viss tid.

I början (när jag började köra beta 3) var jag väldigt skeptisk och tyckte att det bara var onödigt och krångligt. Med tiden lärde jag mig dock att uppskatta det, och nu förstår jag inte hur jag någonsin kunnat leva utan det.

--

Har kört Firefox 3 sedan beta 3. Tänkte i början köra trean parallellt med tvåan - det tog inte lång tid innan trean tog över som huvudläsare. Och nu med beta 4 är valet ännu enklare.

Givetvis kör jag med temat GrApple. Standardtemat till beta 3 gick att leva med, men iom. beta 4 blev det ohållbart. Fruktansvärt!

Nu är beta fem (5) här! Ut å ladda hem!

Ursprungligen av ztaafen:

I början (när jag började köra beta 3) var jag väldigt skeptisk och tyckte att det bara var onödigt och krångligt. Med tiden lärde jag mig dock att uppskatta det, och nu förstår jag inte hur jag någonsin kunnat leva utan det.

Kul att höra, jag gillar sådana finesser som "växer på en".

Hade tänkt vänta in den skarpa versionen, men nu blir jag sugen på att testa...

fungerar betan med nordea och svt.se? *funderar på att uppgradera, vill ha snabbare gmail..*

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-02 22:04

Så har då Betan uppdaterats. 'Hem'-knappen i övre vänster hörn har försvunnit. Väldigt dumt! Någon som har en lösning?

"Hemma"

Ursprungligen av bossep:

Så har då Betan uppdaterats. 'Hem'-knappen i övre vänster hörn har försvunnit. Väldigt dumt! Någon som har en lösning?

Gå till Visa/Verktygsfält/Anpasssa och dra "Hemmet" upp på navigeringsfältet där du vill ha den.

Bevaka tråden