Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med deafult host/dmz efter 7.3.1 på Extreme

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag uppgraderade till firmware 7.3.1 som kom i veckan, och efter det så gick det inte att komma åt webservern eller andra tjänster som jag kör på en maskin innanför routern, och som är satt som default host.

Startade om routern. Har slagit av default host, startat om, slagit på startat om. Utan resultat.

TIll slut fick jag nergradera till 7.2.1, och då började det funka igen.

Nån som använder default host på sin Airport Extreme med 7.3.1?

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2008-03-24 06:45

Jag använder inte "Enable default host at" utan "Enable NAT Port Mapping Protocol", dvs. jag specificerar explicit de portar jag vill min server skall ta hand om (http, smtp, ssh och några till). Var inte det du frågade efter men om det är ett fåtal portar så kan det vara ett alternativ kanske.

Ja det låter som en trolig "workaround". Men det verkar helt klart som om default host har pajjat i senaste uppdateringen.

Jag kör med default host och så låter jag brandväggen vara på på servern...

Det är känt att det är problem med funktionen default host med firmware 7.3.1. Mer om det finns att läsa här: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6961536

Jag har försökt nedgradera till 7.2.1 men mitt problem är att jag inte har den versionen att välja bland när jag i Airport Utility väljer i menyn över tillgängliga firmwares.

StevenD: Fanns 7.2.1 med i listan för dig eller hade du den som enskild fil på datorn som man sen väljer att ladda upp till Airporten?

Ja, 7.2.1 fanns som alternativ för mig.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-06 20:06
Ursprungligen av stevenD:

Jag uppgraderade till firmware 7.3.1 som kom i veckan, och efter det så gick det inte att komma åt webservern eller andra tjänster som jag kör på en maskin innanför routern, och som är satt som default host.

Startade om routern. Har slagit av default host, startat om, slagit på startat om. Utan resultat.

TIll slut fick jag nergradera till 7.2.1, och då började det funka igen.

Nån som använder default host på sin Airport Extreme med 7.3.1?

Hur gjorde du de facto när du nedgraderade?
- från en som knappast är initierad i den senaste tidens soppa med nätverksbekymmer, bara dess konsekvenser.

1
Bevaka tråden