Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tokkamera och osx

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-05 10:02

Jag är på jakt efter en tokbillig kamera, och hittade en som verkar hur kul som helst.
Che-ez!
Det står på dess systemkrav att den kräver Mac OS 8.6-9.1. Kan det vara så att den inte funkar om man kör osx? Klarar inte det där iphoto av allt som existerar?
Och framför allt: Är det inte konstigt att den slutade vara kompatibel vid 9.1? Då borde väl 9.2 funka? eller?

[ 05 Augusti 2002, 17:12: Meddelandet ändrat av: jamerson ]

  • Oregistrerad
  • 2002-08-06 14:29

någon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-06 14:33

Jag ringde Mycom som säljer kameran, men de hade såklart ingen som helst aning....

/Nils

  • Medlem
  • 2002-08-08 00:05

Här står svaret om man kan läsa japanska.. kanske nån kan översätta..

http://karasu.net/useful/cheez/

Tydligen så funkar den med OSX med IOXpert drivers, det är tredjepats drivers som kostar10$

http://ioxperts.com/usbstillcamera.html

men man kan demoköra dom 30 minuter i taget

  • Medlem
  • 2002-08-08 00:21

har faktiskt en sådan kamera. funkar utmärkt som sagt med IOXperts grejer under iPhoto. först meckade jag i VPC med kameran innan jag upptäckte IOXperts drivare. öppnar iPhoto direkt när du sätteri kameran. sen är det bara att klicka att man tänkte köpa programmet senare
är det så att det bara funkar i halvtimma i taget? tar ju ändå bara 30 sek att lägga in bilderna...

/majk

  • Medlem
  • 2002-08-08 00:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: majk:
)
är det så att det bara funkar i halvtimma i taget? tar ju ändå bara 30 sek att lägga in bilderna...

/majk

Eller så kanske man kan betala en hundring för så pass bra drivare.. IOX stödjer inte bara den här kameran utan i stort alla webbcams som finns utom just min webcam...

  • Medlem
  • 2002-08-08 00:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: majk:
)
är det så att det bara funkar i halvtimma i taget? tar ju ändå bara 30 sek att lägga in bilderna...

/majk

Eller så kanske man kan betala en hundring för så pass bra drivare.. IOX stödjer inte bara den här kameran utan i stort alla webbcams som finns utom just min webcam...

  • Oregistrerad
  • 2002-08-08 09:26

jo jag tackar!
en sån ska jag ha.

Det är lyx med det här forumet. Jag har letat och hittat den japanska infon, men inte kommit längre. På Cyberphoto gav de till slut upp (inget ont om dem).
Men på 99mac finns det folk som inte ger sig!

TACK!

1
Bevaka tråden