Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video converter till iPhone

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-11-07 18:20

Tjena!
skulle vilja få tips på bra video konverterare så jag kan lägga in filmer å serier på min iPhone. nackdelen är att jag sitter på en PC... har ni några förslag? programet ska helst vara gratis oxå...

/Nibo

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-07 22:24

Och jag kan bidra med inställningen som jag använder när jag konverterar, funkar väldigt bra hitintills!

Device: iPhone_1G
Profile: H.264 480x320 768kpbs Stereo/128kbps 2-Pass

Lycka till!

Nya quicktime (7.3) ska innehålla den funktionen:

http://www.apple.com/quicktime/download/

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Nya quicktime (7.3) ska innehålla den funktionen:

http://www.apple.com/quicktime/download/

Vart hittar du den funktionen? Är det i Quicktime Pro då eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-09 13:51

Har testat Videora och det funkade pefekt, dock var det nog en av de fulaste programmet jag sett i modern tid. Det gör ont varje gång jag konverterar på PC.

MP4 Video converter fungerar hur bra som helst!

Sjukt simpelt och bra!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-11-11 01:56

har testat videora, tycker det funkar bra, och inte alls så fult som du tycker grandy

Mirzasakic, har du nån länkt till mp4 video converter? googlade lite snabbt på det och fick upp massor...

Jag kör ett program som heter iPhone Video Converter (3.2).
Det funkar jättebra och är smidigt.
Demo finns att ladda ner från http://www.mp4converter.net
I demoläget får man en irriterande text över hela skärmen, för 35$ slipper man detta.

Kan någon ge en förklaring på hur filmen EFTER konvertering till Iphone format kan vara STÖRRE än orginal filmen?

Jag har någre TV avsnitt som jag håller på att konvertera med Videora iPhone Converter.
Orginalfilen är .avi och 624x352, 131kbit/s och 354 mb stor.
Jag konverterar i normal läget och kör på standard inställningarna förutom att jag ändrar kvalitet från normal till hög (dock inte den högsta). I Videora så uppskattas det att filen kommer att bli ca 249 mb men efter den har konverterat filen till mp4 format är den 711mb!!!!

Hur kommer det sig att den blir större än orginal filen?

Jag använder IMtoo, blir bra som fan och går ganska snabbt!

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-12-20 11:06

Jag använder videora och undrar oxå varför filerna blir så mycket större, de borde ju bli mindre eftersom de ska spelas på en mindra skärm..

Ingen som kan besvara varför filerna blir större med Videora?
Tänker absolut skita i ett program som gör filerna STÖRRE då de konverterar filmen till ett "sämre" format.

Något annat förslag på program som INTE gör filerna större?

Jag använder också videora och filmerna blir knappast större jag omvandlat alla möjliga format alltifrån musikvideos till 720p .mkv filer och det har funkar utmärkt en 720p.mkv fil som är drygt 1gb blev ca 280mb efter jag har converterat.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-14 16:25

går det att konvertera dvd-r filer man laddat ner? (iso etc). hur gör man isf?

Har tagit mig tid och testat lite med Videora. Verkar inte vara ett så smart drag att bara köra på i "Normal mode" som jag gjort tidigare. Ska visa mitt exempel nedan.

Grundfilmen var på 721 640 kB

1: Körde denna Video file i "Normal mode" och default inställningarna (bara tryckte vidare vid varje val) och filen blev då 827 345 kB! (fast programmet sa att den bara skulle bli ungefär 243 MB innan man tryckte åpå konvertera knappen)

2: Körde samma fil i "normal Mode" men ökade videokvaliten från "normal" till High". Programmet uppskattade då att filen skulle bli 292 MB, men den blev 827 345 kB, alltså lika stor som i fall 1!!!

3: Körde samma fil i "Power mode" och valde deafault inställningarna för "iPhone_1G" (H.264 480x320 768kbps Stereo/128kbps). Filen blev då 343 147 kB!!!!

Jag har tankade in alla 3 versionerna av filmerna och tyckte mig inte kunna se någon direkt skillnad mellan dem. Har dock inte gjort någon djupare analys, utan kastade bara ett kvickt öga på dem och konstaterade att det var inte på långa vägar värt de extra 500 mb utan självklart var det alternativ 3 som fick bli kvar.

I Videora under "power mode" för "device iPhone_1G" finns det olika typer av "profiler" som man kan välja mellan.
Någon som gjort en större jämförelse mellan dessa och utvärderat vilken "profil" som ger bästa möjliga kvalite med minsta möjliga mb?

Tjena. Jag körde på erksve:s inställningar.
Alltså:
Device: iPhone_1G
Profile: H.264 480x320 768kpbs Stereo/128kbps 2-Pass

Men fattar inte varför man kör 2 pass? Blir det mycket bättre då eller? för det tar ju sjukt lång tid när det ska gå genom filmen 2 gånger liksom...

När jag ska konvertera med videora så fastnar den på 99% och filen blir bara större fast den har gått förbi alla frames och sånt :S :S någon som vet hur man fixar detta?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-08 00:22

Jag kör med videora och när jag konverterar med normal mode, så går allt smärtfritt tills allt är färdigt då står det att filen inte kunde kopieras till itunes. och då testar jag att spela upp filerna från converted video mappen å allt fungerar som det ska. sen försökte jag lägga till filerna manuellt men det gick inte alls.

va gör jag för fel? har ju redan lyckas convertera en annan video och det fungeras finfint.

Jag hittade ett program som var otroligt bra och smidigt om man vill konvertera video till iphonen.
http://mediacoder.sourceforge.net/device/ipod_touch.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 17:04

Jag har MAC! Vilka program gäller då???

Hur får man in filmer på iphonen?

hejsan!!
Jag har just blivit en stolt iphone ägare. Har letat lite bland trådarna här men hur sjutton får ni in era filmer på iphonen? via ITunes eller? Om jag förstått det rätt så vill väl apple att man ska köpa sina filmer via ITunes store.

Mycket tacksam för svar för ibland blir det mkt dötid på tåg och flyg.
Mvh /Andreas

när jag konverterat i programmet jag tipsa om här ovanför så drar man bara in filmerna i itunes, fixar omslag osv. sen syncar man. klart.

Jag har laddat ner Videora Ipod nano Converter.När jag clickar på ikonen på skrivbordet får jag felmeddelande: Det gick inte att initiera prog korrekt(0x0000135). Klicka på OK för att avsluta programmet.
Tacksam om någon kan hjälpa mig komma förbi det problemet...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-20 21:01
Ursprungligen av pulanson:

Jag har laddat ner Videora Ipod nano Converter.När jag clickar på ikonen på skrivbordet får jag felmeddelande: Det gick inte att initiera prog korrekt(0x0000135). Klicka på OK för att avsluta programmet.
Tacksam om någon kan hjälpa mig komma förbi det problemet...

Fick det problemet också, kör vista 32 bit. lyckades dock inte komma förbi det utan testade ett annat program som var riktigt bra.
http://mediacoder.sourceforge.net/device/ipod_touch.html

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-03-20 20:03

För mac; isquint

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-03-22 14:08

Hallå! Har oxå kört med "Viedora" och fått blandade resultat.. I går provade jag "AnyiMax" som jag tycker är ett riktigt upplyft i både upplägg och funktioner! ..skadar inte att ta en titt!! Gla`Påsk!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-27 21:04

videodora

Haha, jag känner igen mig i väldigt mkt i denna tråden:

1. Videora är bland det vidrigaste jag skådat
2. Filerna är större efter konverering
3. Det fastnar på 99 %

Jag har även haft problem med vissa .avi-filer (dock ej alla), ljudet ej i fas med bilden.

Någon som har en överlägset bra konverterare att tipsa om?

har du kollat ett par inlägg upp där både jag och plumser tipsar om en kanonbra konverterare?

Bevaka tråden