Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-R vilken brännare ?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-13 14:48

Skule skaffa mig en DVD-R brännare till min G4:a MEN vilken ska man ha...... funktionen som jag vill åt är att spela upp mina filmer i min DVD till TV.... RW + - eller inte spelar ingen roll bara den funkar bra till DVD-R

// Zyxx

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-13 14:56

Öh? Trippelpost! Ta bort de andra tack.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Zyxx:
Skule skaffa mig en DVD-R brännare till min G4:a MEN vilken ska man ha...... funktionen som jag vill åt är att spela upp mina filmer i min DVD till TV.... RW + - eller inte spelar ingen roll bara den funkar bra till DVD-R

// Zyxx

Du säger att + eller - inte spelar någon roll, samtidigt som du vill att den ska funka med DVD-R?

Jag förstår inte riktigt vilket du menar, men jag kan varmt rekommendera HPs externa DVD+RW-brännare DVD200e, som har både FireWire och USB2.0.

Flyttar till forumet för tillbehör.

  • Medlem
  • 2002-10-14 16:00

Fast DVD+R/RW er vel ikke så 100% kompatibelt med DVD Video som DVD-R er. DVD+R er mer egnet for lagring av data, og ikke video.
Om man leser om DVD+R formaten, så står det at de ikke kan garantere at en DVD Video brent med DVD+R kan spilles i alle DVD spillere, det kan derimot DVD-R. Begge i tilfelle spilleren kan lese hjemmebrente plater.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-14 18:29

Tanken är ju att den ska funka till DVD spelare till min TV så detta hav med olika brännare med RW + - o vad det nu finns har jag ingen koll på

Det ända som jag önskar är att den funkar bra o bränna DVD film med så vilken modell o märke ska man köra på ?

// Zyxx

Det är nog mest din DVD-spelare det hänger på om det funkar eller ej...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-15 13:32

Pioneer är väl dom som ligger bakom Apple´s superdrive? Dom har ju en eminent brännare i DVR-A04. Vad jag har förstått så ska det inte vara några problem att spela upp brända DVD-R i de flesta DVD spelare.
Det går dock inte att garantera att din DVD spelare kan läsa DVDn du bränt, eftersom en bränd skiva aldrig har lika bra reflektions egenskaper och samma exakthet som en pressad har. Det krävs därav mer av lasern och dess sensor om skivan är bränd. De flesta nyare DVD spelare brukar inte klaga, men det enda sättet att vara säker på är att testa.

/arvid

  • Oregistrerad
  • 2002-10-19 14:28

Har nu kollat runt lite o finner en NEC ND-1100
som verkar bra då den hanterar båda formaten

Något att köpa ?

NEC ND-1100 DVD+-R/RW

// Zyxx

Kolla först upp på vcdhelp.com/dvdplayers om din DVD spelare klarar av DVD-R osv. Kan rekommendera Pioneer DV-656A, den kan spela allt, alla bulk DVD-R osv. Visa kan bara spela dyrare märke på skivorna...

Pioneer har en ny brännare som bränner DVD-R 8x.

Pressrelease

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-18 09:57

Pioneer har kommit med en extern brännare, DVR-606

Någon som vet om den säljs i Sverige samt fungerar med iDVD?

1
Bevaka tråden