Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pages - engelska, vill ha svenska

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Pages är på engelska i min MacBook. Kan jag få svenska istället?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-03-20 23:11

Noop, finns väl bara på engelska

Ursprungligen av ledin:

Noop, finns väl bara på engelska

Men också på holländska, franska, tyska, italienska, japanska, spanska, och kinesiska. Däremot inte svenska. Alla de språken ligger i samma programbundle, så Pages anpassar sig efter dina språkinställningar.

Ursprungligen av Marcus K:

Men också på holländska, franska, tyska, italienska, japanska, spanska, och kinesiska. Däremot inte svenska. Alla de språken ligger i samma programbundle, så Pages anpassar sig efter dina språkinställningar.

Vad värdelöst! Då funkar ju inte stavningskontrollen och jag blir likförbannat tvingad att använda Word.

Jo då, stavningskontrollen klarar av fler språk, bland annat svenska. Du väljer vilket du vill använda i inspektörens dokumentinställningar.

Ursprungligen av Marcus K:

Jo då, stavningskontrollen klarar av fler språk, bland annat svenska. Du väljer vilket du vill använda i inspektörens dokumentinställningar.

Ett ljus av hopp tänds! Men vad är inspektören?

Edit: Ok, nu förstår jag, paletten för inställningar: "inspector". Men där hittar jag inga inställningar för språk!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-22 13:44
Ursprungligen av Nyteknik:

Edit: Ok, nu förstår jag, paletten för inställningar: "inspector". Men där hittar jag inga inställningar för språk!

Se bifogad bild för att se var du ändrar rättstavningsspråket.

Ursprungligen av JohanB:

Se bifogad bild för att se var du ändrar rättstavningsspråket.

Tack! Jag hade svenska inställt. Bara att aktivera Spelling. Suveränt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-21 20:45

Vill ha svenska jag med.

Yes!!

1
Bevaka tråden