Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbkamera howto?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har en philips toucam fun med usb och vill ha en webkameralösning som funkar smidigt så att jag kan spegla den på min site.

jag ha testat en del progs men vad skall jag andvända.

jag har system 9.1 eftersom det finns inget riktigt stöd förutom WC på x och med ganska kassa instllning möjligheter.
uppkoppling 512 mbit adsl

jag menat jag har allt som behövs förutom know how om hur man fipplar ihop skiten.

Alla tips är välkommna (nästan)

Citat:

Skapades ursprungligen av: baronen_Z:
jag menat jag har allt som behövs förutom know how om hur man fipplar ihop skiten.

Alla tips är välkommna (nästan)

Någon know how har jag inte men jag kan rekomendera CoolCam, väldigt enkelt att konfigurera så att programmet lägger upp en bild på din site.

CoolCam

  • Medlem
  • 2002-03-08 16:18

512 Mbit ADSL!!!!!!! Iiiihhahhhaaaaaaaa!!!
Now thats speed!

tack till cool cam tipset det funka med bilder men inte med live feed video men jag kör på det iaf efterso mder funkar smärtfritt

tackar

(ja ja ja 512 e inte så himla snabbt i dagsläget men det slår mitt gamla 33.6 iaf)

Jag har faktiskt inte hittat någe program som kan strömma ut video på mac. CoolCam är så nära man kommer uppenbarligen.

512mbit är snabbt! det är alltså 64 Megabyte i sekunden, krävs nog Ultra SCSI diskar för att kunna pumpa ut data tillräckligt snabbt

aaarghy era jäklars retstickor

det finns en lösning som involverar sorenson broadcaster som kör via multicast samt att man skapar en sdp fil med sorenson sen sparar man den i en qt player so mstandalone movie och andvänder qucktime streaming server för att pusha den men det kostar en slant att ha båda programen.......

och pirata är inte ett alternativ eftersom det ät en publik site dät kameran skall brodcasta till

(de felstavningar som finns i denna postning bjuder jag på)

Jag har också en toucam från Philips. Mer bestämmt en PCVC 720K. Men den får jag inte att funka. Är det en sådan du har eller....kom gratis med Telia ADSL.

den jag har heter PCVC730K.

om du kör x testa och kolla här http://www.matthias-krauss.de/wc/
tidigare hette programmet wc nu heter det makam funkade lite sådär men man fick bild iaf eftersom han som skrev programmet också gjort egna drivisar,

  • Medlem
  • 2002-03-28 10:45

Vi körde för länge sedan något som hette WebCamToo (?), det kunde båda strömma och putta bilder. Från en LC 450. Men det var ju typ 97...

/E

heheh jag kör nu oculus som tar intervall bilder sen har jag webdelning på och på url´s bilden skall visas har jag bara gjort en frame med mitt ip:80 det funkar klockrent.

Håller också just som bäst på att försöka få min webb-kamera att fungera mot macos X.

Har en Philips ToUcam Fun + MacOS X.
Har laddat ner och installerat macam och oculus.
Får fram en (fin) bild i macam - men hur sjutton lagrar jag den i intervaller och får upp den i oculus för att kunna överföra bilderna till min webb-sajt. Hittar inga inställningar i macam som verkar vettiga för att spara snapshots i intervaller och FAQ:n säger intet. Hur får jag kopplingen macam <--> oculus att fungera?

Målet är att ta snapshots var 30:e sekund och skicka upp dem på webb:en.
Tips är mer än välkomna!

--M

[ 05 April 2002: Meddelandet ändrat av: Maria M ]

Har inte tittat så mycket på Oculus, men den verkar ha en "Setup Assistant" under menyn Setting, som man kanske kan lära sig en del utav.

Maria, jag lyckades precis göra det du frågar efter med det undantag att jag har kopplat min DV kamera till datorn via FireWire. (Och så stänger kameran av sig hela tiden)

Jag nyttjade bara coolcam. Kanske kan du få upp Philips kamera bland Video input sources. Om jag förstår CoolCams dokumentation skall den kunna ta bilder från lite var stans.

Live video and talk?

Hej e en nybörjare som gärna skulle vilja prata live med min tjej . Har provat med att att logga in MSN messenger men hittar ingen funktion för telefon eller kamera , gör jag fel kanske ? har även ICQ har inte lyckats där heller . . Nåt annnat program som är bättre?
Mycket tacksam för hjälp.
BRGS

Ursprungligen av trident311:

Hej e en nybörjare som gärna skulle vilja prata live med min tjej . Har provat med att att logga in MSN messenger men hittar ingen funktion för telefon eller kamera , gör jag fel kanske ? har även ICQ har inte lyckats där heller . . Nåt annnat program som är bättre?
Mycket tacksam för hjälp.
BRGS

Vad gäller MSN så prova programmet aMSN, då kan du chatta med tex windowsanvädare som kör msn.

Annars så är nog Skype bland det bästa. Det finns både till Mac OS X och Windows, så prova det båda två.

ICQ har nog inget stöd för webcams, iaf finns nog inget stöd för mac där.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-22 11:43

Skype

Tack Fredrik ! Har aMSN video and talk funktion ?
Har oxå försökt Skype flera dagar , men nedladdningen av progammet startar inte ? Gör jag något fel eller några inställningar som ska ändras kanske ?

  • Medlem
  • 2008-03-22 12:31
Ursprungligen av trident311:

Tack Fredrik ! Har aMSN video and talk funktion ?
Har oxå försökt Skype flera dagar , men nedladdningen av progammet startar inte ? Gör jag något fel eller några inställningar som ska ändras kanske ?

Nedladdningen av den svenska versionen fungerar ej. Ladda ner den engelska så lär det gå bra.

bosse

Ursprungligen av trident311:

Tack Fredrik ! Har aMSN video and talk funktion ?
Har oxå försökt Skype flera dagar , men nedladdningen av progammet startar inte ? Gör jag något fel eller några inställningar som ska ändras kanske ?

Stämmer, aMSN funkar bra med webcam och headset.

Låter kalas!

Nu e frågan bara var hittar jag aMSN programmet ??
MVH.A

Ursprungligen av trident311:

Nu e frågan bara var hittar jag aMSN programmet ??
MVH.A

I länken på aMSN på mitt först inlägg

1
Bevaka tråden