Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken kabel behövs för tv out på MBP?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-08 22:59

Hej där....äntligen efter 4 års av längtande så är jag en mac-användare, jippie!

Vad är det för sladd man ska ha om man ska ha tv-out på macbook pro? Tror de skickade med fel sladd.

Tack på förhand

  • Medlem
  • 2007-09-08 23:00

Vad skickade de med för videokabel?

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-09 18:34

Mini DVI to video adapter. Mailade dem får se vad de säger. Tack. återkommer om jag har mera frågor.

Finns det något sätt att lägga till smidiga "kommandon" för att gå bakåt i safari o framåt med musknapparna/en?

tänkte ta o installera quicksilver o försöka lära mig det.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-22 12:58
Ursprungligen av Abbe83:

Mini DVI to video adapter. Mailade dem får se vad de säger. Tack. återkommer om jag har mera frågor.

Finns det något sätt att lägga till smidiga "kommandon" för att gå bakåt i safari o framåt med musknapparna/en?

tänkte ta o installera quicksilver o försöka lära mig det.

Om du har nya MBP med Multi Touch-styrplatta kan du ju använda den för ändamålet.
Kolla Systeminställningar --> Tangentbord och mus.

Är du säker på att de skickat med en mini dvi till video-adapter, med en macbook pro medföljer det en dvi till vga-adapter. Vad du behöver för att koppla datorn till tv:n är en dvi till video-adapter.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=93FE2970&nplm=M9267

Ursprungligen av Mikael E:

Är du säker på att de skickat med en mini dvi till video-adapter, med en macbook pro medföljer det en dvi till vga-adapter. Vad du behöver för att koppla datorn till tv:n är en dvi till video-adapter.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=93FE2970&nplm=M9267

det där verkar vara rätt kabel, dock står det att den är bara till ATI kort och jag har en MBP med NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 256 MB SDRAM ... vilken kabel ska man skaffa då?

Eller funkar den där också kanske ?

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-10 22:54

ringde dem de ska skicka rätt sladd

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-17 21:31

så nu är allt löst alla fall.

1
Bevaka tråden