Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny seniormoderator på 99.se

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-03-21 20:52

Vi har sedan några minuter en ny seniormoderator på 99.se, Jesper Ohlsson.

Jesper är en gammal 99mac-veteran och har utmärkt sig dels genom sin myckna hjälp till moderatorerna och dels genom sin hjälpsamhet gentemot andra medlemmar.

Det var inte mycket att diskutera när Jespers namn dök upp som tänkbar moderator och vi gläds över att han tackade ja när vi frågade honom om han ville vara med.

Välkommen Jesper!

Grattis! Är övertygad om att han kommer att göra ett fantastiskt jobb.

  • Medlem
  • 2008-03-21 20:58

Kul, och välkommen som moderator!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-21 21:03

Välkommen till gänget, vi behöver säkerligen en till man i skaran nu när vissa flytt till Australien.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-21 22:27

Grattis!

  • Medlem
  • 2008-03-21 22:28

Välkommen!

/Mein

Tack för förtroendet!

...och apropå den andra tråden (i moderator-forumet)... ska försöka att inte vara en petimeter...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tack för förtroendet!

...och apropå den andra tråden (i moderator-forumet)... ska försöka att inte vara en petimeter...

Ursäkta mig, det heter faktiskt petimäter...

Ursprungligen av akerstrom:

Ursäkta mig, det heter faktiskt petimäter...

http://susning.nu/Petim%E4ter

"petimäter (äv. petimeter)"

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

http://susning.nu/Petim%E4ter

"petimäter (äv. petimeter)"

fan också!

Grattis Jesper. Tror du kommer göra ett bra jobb här som moderator

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-21 22:48

Grattis Jesper och fortsätt i samma stil och anda som tidigare.

Bara langa över Stjärnan och pistolerna då!

Grattis Jesper

Välkommen!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-22 08:35

Välkommen min gode man! Må adminverktygen tjäna dig väl

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-22 08:57

Jaha, nu börjar det....
Jävla bettervetare

Yes!!

Grattis

Gratis

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-22 19:03

Måste ba' säga Grattis!

Gratulerar!

  • Medlem
  • 2008-03-22 22:35

Varför säger alla "Grattis"?

Ursprungligen av Baron:

Varför säger alla "Grattis"?

Precis som man säger grattis till någon som fått nytt jobb...? Grattis igen!

Ursprungligen av Capeman:

Precis som man säger grattis till någon som fått nytt jobb...? Grattis igen!

Det är inget glorifierat med att vara moderator. Det är ett stundtals ganska tungt åtagande som kräver mycket tid och ger dåligt betalt. Därför ställer jag mig också lite tveksam till varför man ska gratulera. Jag hade hellre tackat Jesper för det jobb han vill lägga ner på sajten.

Ursprungligen av Marcus K:

Det är inget glorifierat med att vara moderator. Det är ett stundtals ganska tungt åtagande som kräver mycket tid och ger dåligt betalt. Därför ställer jag mig också lite tveksam till varför man ska gratulera. Jag hade hellre tackat Jesper för det jobb han vill lägga ner på sajten.

Det är väl ändå frivilligt att ta sig an åtagandet?
Då utgår väl de flesta att Jesper har en ambition och vilja att ta sig an uppdraget och då är det väl på sin plats att gratulera.
Ni som ser jobbet att vara moderatorer som en belastning och jobbigt bör nog fundera på om det frivilliga jobbet är något för er.

Ursprungligen av Patrick:

Det är väl ändå frivilligt att ta sig an åtagandet?
Då utgår väl de flesta att Jesper har en ambition och vilja att ta sig an uppdraget och då är det väl på sin plats att gratulera.
Ni som ser jobbet att vara moderatorer som en belastning och jobbigt bör nog fundera på om det frivilliga jobbet är något för er.

Det är inte jobbigt och det är alltid frivilligt. Man gör så mycket man har lust med. Men jag tycker ändå att ordvalet grattis ger lite fel bild av det och jag tror att det är vad Baron var inne på.

Ursprungligen av Marcus K:

Det är inte jobbigt och det är alltid frivilligt. Man gör så mycket man har lust med. Men jag tycker ändå att ordvalet grattis ger lite fel bild av det och jag tror att det är vad Baron var inne på.

Det låter bra:)
Men jag tror att ordvalet kom av att folk oftast säger grattis när man uppnår något man strävat efter.

Ursprungligen av Marcus K:

Det är inget glorifierat med att vara moderator. Det är ett stundtals ganska tungt åtagande som kräver mycket tid och ger dåligt betalt. Därför ställer jag mig också lite tveksam till varför man ska gratulera. Jag hade hellre tackat Jesper för det jobb han vill lägga ner på sajten.

Whaaa?! får ni betalt. Nä nu jävlar

Ursprungligen av Marcus K:

Det är inget glorifierat med att vara moderator. Det är ett stundtals ganska tungt åtagande som kräver mycket tid och ger dåligt betalt. Därför ställer jag mig också lite tveksam till varför man ska gratulera. Jag hade hellre tackat Jesper för det jobb han vill lägga ner på sajten.

Vi kanske säger grattis till er andra moderatorer, som nu slipper lite jobb.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-03-23 09:56
Ursprungligen av Baron:

Varför säger alla "Grattis"?

Beklagar sorgen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-22 23:12

Ja... det är ju lite som att fylla år. Ganska häftigt helt enkelt!

Bevaka tråden