Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera filer från extern hårddisk till NAS via MacMini

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har tidigare använt en en extern hårddisk (LaCie 500Gb LAN) som lagringsplats för iTunes, iPhoto och iMovie till min Mac Mini med OS X 10.4.7. Nu börjar den fyllas upp och jag har istället skaffat mig Netgears ReadyNAS med 4*500Gb.

Jag vill kopiera över innehållet som det är från LaCie till NAS genom att markera de fyra mappar som finns och dra över dem till roten på NAS. Mitt problem består i att jag inte kan kopiera över mappstrukturen som den är utan att det blir konflikt av typen; "Du kan inte kopiera filen img_00087.jpg eftersom att det redan finns en fil med det namnet".

På LaCie ligger fyra mappar: iMovieprojekt, Filmer, Musik och Bilder. I mapparna Musik och iMovieprojekt ligger filerna utan undermappar, medan filerna är indelade i undermappar i de två övriga mapparna. Det verkar dock inte vara någon skillnad, utan konflikten uppstår i båda fallen. Det största problemet är naturligtvis att all kopiering avstannar då första konflikten uppstår.

Skall väl också tillägga att i de fall det finns filer med samma namn på ursprungsdisken ligger de i olika undermappar, den externa hårddisken tillåter ju inte heller att det finn två filer på samma mappnivå med samma namn...

Tacksam för assistans

/Pelle

Jag lyckades till slut att lösa problemet själv. Filnamnskonflikter uppstår hela tiden då jag loggade in på CIFS (eller NFS). Med Mac gäller AFP...!!

Vilket alla kanske redan visste, men manualen var inte alls tydlig med detta...

1
Bevaka tråden