Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka spel på iMac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-16 14:11

Har blivit väldigt sugen på att lämna min nuvarande PC bakom mig för att testa på Mac. Den senaste versionen av iMac känns då mest lockande, men det finns också ett frågetecken runt köpet - spel.

Jag behöver verkligen inte kunna köra Crysis på högsta inställningarna, men man vill ju samtidigt inte vara helt handikappad när det kommer till lite nyare spel - framför allt med tanke på en iMacs pris. Om vi säger att man köper "mellanmodellen" av iMac, den med 2.4 GHz processor och ATI Radeon HD 2600 PRO med 256 MB och sedan kör spelen via bootcamp, ungefär hur nya/avancerade spel kan man spela? Och hur bra fungerar det? Jag är själv sämst på vad olika specifikationer ger osv, så finns det någon här med egna erfarenheter av det hela?

  • Oregistrerad
  • 2008-02-16 14:39

CoD4 rullar på utmärkt, World in Conflict går utmärkt, senaste Hitman går perfekt i maxad upplösning, samma med Doom 3.

f.e.a.r med maxad graffe funkar även perfekt för mig här.

det låter rätt bra , trodde inte den klara så mycket , igentligen är det ju inte så dyrt om den klarar av det.. för en PC måste du lägga lite pengar på om den ska klara de spelen , sen en 24 tums skärm går ju INTE under 3000 .. sen betalar man ju för att det är mac

crysis ? glider det bra ? någon som testat ?

Crysis hackar på en MBP det allt jag kan säga.
Den med 256 Mb grafikkort.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-21 13:18

Sök på Barefeats efter testresultat. Här är två länkar: 1, 2
Värt att nämna att det kommer nya iMacar snart.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Crysis hackar på en MBP det allt jag kan säga.
Den med 256 Mb grafikkort.

asså ... i lägsta upplösning ?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-08 19:29
Ursprungligen av doggenikke:

asså ... i lägsta upplösning ?

Crysis fungerar om man stänger av de flesta funktionerna. Startar man dock igång animerade skuggor går det åt skogen. Men spelet är ganska trist utan dess grafik, det blir som en fattig version av far cry.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-22 20:55

Need for Speed Carbon funkar.(såklart)

  • Medlem
  • 2008-04-08 18:05
Ursprungligen av fedi-93:

Need for Speed Carbon funkar.(såklart)

Vet du några fusk till det?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-05-05 15:36
Ursprungligen av Dalle:

Vet du några fusk till det?

Nope.

  • Medlem
  • 2008-04-25 22:29

Någon som vet om Guitar Hero III till Mac är något att ha? Hat spelat det på PS3. Men till Mac:en har ju gitarren sladd! Irriterande som fan! Hört talas om bluetooth?

1
Bevaka tråden