Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro lanserad 2008-02-26

Tråden skapades och har fått 484 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-03-21 13:45

Jag är lite orolig för min nya macbook pro.. Jag har haft den precis en vecka nu och vid två tillfällen har skärmen fått "flammor" från nederkant och uppåt.. inte vid väckning utan helt plötsligt när den varit igång. Vita ljusa flammor, ca 8 stycken som sträcker sig uppåt på skärmen och avsmalnar. Jag har aldrig stött i den i något på något sätt och är extremt försiktig med den. Vid båda tillfälen har jag stängt skärmen / satt datorn i vila, felet har då försvunnit.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-21 17:29

Nu vet jag inte om jag har fått någon bildskärmsproblem, men såhär ser det ut när jag ska markera en fil i Finder.

http://leftroom.likgiltighet.org/screenshots/screenfailure.png
http://leftroom.likgiltighet.org/screenshots/screenfailure2.png

Jag vill inte lämna in datorn, för det har jag inte tid med. Alltid är det något som ska uppkomma efter någon veckas användande. Helt otroligt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-21 18:27

Aj då dayweed =( Verkar som att et är en del som har problem med sina nya MBPs. Satt själv igår i telefon ett bra tag med AppleCare för att försöka fixa mitt problem, det fungerade tillslut, men idag kom det tillbaka =/ Så ska ringa dit igen och fick som tur var ett ärendenummer förra gången så jag slipper gå igenom allt igen.

Jag har inga hårdvaruproblem (som jag vet inte) men en hel del konstigheter med mjukvaran =( Samt 3st spel osm bara totalt vägrar att starta.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-21 19:45

Mitt lilla problem verkar ha löst sig nu av sig självt eller något, värre är det ju för dig iLind! Verkligen tråkigt. Vad är det för problem du har med din MacBook Pro?

Så länge detta problem för mig inte uppkommer något mer nu, så är jag fortfarande helt nöjd med min

Glad påsk.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-22 00:26
Ursprungligen av dayweed:

Mitt lilla problem verkar ha löst sig nu av sig självt eller något, värre är det ju för dig iLind! Verkligen tråkigt. Vad är det för problem du har med din MacBook Pro?

Så länge detta problem för mig inte uppkommer något mer nu, så är jag fortfarande helt nöjd med min

Glad påsk.

Skönt att det har löst sig för dig, och hoppas att det fortsätter så

Ja förutom lite konstiga problem när jag skulle stänga av den första gången, starta om den efter uppdatering och sånt så nu är det mitt AirPort kort som krånglar.
Just _nu_ så fungerar det men det har hännt nu i 2-3 dagar att det typ disablear sig, "AirPort: Off" och det går inte att starta det igen.
Om jag klickar "Turn AirPort On" så händer inget. Vilket gör att min bärbara dator inte längre blir så bärbar =/

Snackade ju med AppleCare igår och efter det fungerade det, men idag när jag vaknade så fungerade WLANet inte, men orgade inte ringa så gjorde en SMC-återställning själv och just nu har det fungerat hela dagen (jag gjorde en igår med i samråd med AppleCare och det fick det att fungera tills imorse).
Men får väl se om det kommit tillbaka imorgon igen och då får jag väl ringa tillbaka så kanske man kan få en lösning på det. Bara jag inte behöver lämna bort den

Ja, Glad Påsk på dig och alla er andra!

Bevaka tråden