Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skivomslag i mobilen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 18:54

har en SE W850i som jag synkar men även lägger in musik på från iTunes. Det jag undrar över är: Hur gör jag så att skivomslagen som jag har i iTunes även finns med i telefonen. Har en låt som detta har fungerat på, vet dock ej hur,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 22:51

Detta undrar jag också. Jag har samma problem, fast med en P1 (UIQ3).
Jag har en skiva som visar omslag och jag tror det beror på att det ligger en jpg med omslaget i samma mapp. Men det måste ju finnas något sätt att få den att använda bilderna i ID3-taggarna.

Nu sparar ju inte iTunes bilder i filernas ID3, utan i ett separat register på hårddisken. Det finns ju program för att kopiera in omslagen i alla MP3-filers ID3 och dessa har jag kört. Men de syns ändå inte i mobilen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-05 21:25

En vild gissning - klarar bara bilder i lägre upplösning än de som man oftast får via iTunes?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-05 21:45
Ursprungligen av Rajje:

Nu sparar ju inte iTunes bilder i filernas ID3, utan i ett separat register på hårddisken.

Uhm. Nej, bilderna sparas i filen? Min mobil (Windows Mobile 6.1) visar all albumart som jag har lagt till i iTunes. Kopierar bara mp3n rakt över.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 22:25
Ursprungligen av shandar:

Uhm. Nej, bilderna sparas i filen? Min mobil (Windows Mobile 6.1) visar all albumart som jag har lagt till i iTunes. Kopierar bara mp3n rakt över.

Efter att ha läst lite, verkar det som att om man lägger till bilderna själv så sparas de i filen, men om man låter iTunes automatiskt hämta bilder, läggs de i en separat databas.

Den separata databasen existerar utan tvekan. Kolla i ~/Musik/iTunes/Album Artwork (eller var nu ditt iTunes-bibliotek ligger).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-17 00:04

har lagt till alla mina bilder själv med det fungerar ändå inte, synd

Jag tror att iTunes sköter sitt eget för alla iPods som klarar av att visa bilderna.

SE använder väl ngn egen programvara för att hantera skivomslag. (DiscToPhone?)
Tror inte att bilderna läggs in i ID3-taggarna, inte pr automatik iaf.
Möjligen om SE's program lägger dem där.
iTunes har alla sina filer i en separat databas.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-29 11:52

Jag har alla mina covers i mp3filerna och det funkar bra i iTunes. I min telefon (w880) så är det dock bara vissa album som visar cover.. Väldigt konstigt, har försökt hitta någon anledning till att bara vissa får cover i telefonen, men utan någon lycka hitills.

1
Bevaka tråden