Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer minne. Mums...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-11 23:00

Japp -
Så kröp man då till sist till korset och beställde en 512MB modul till PowerBook G4:an. Jag hade 512MB innan, kastade ut en 256 och in med nya 512an så nu har jag 768MB allt som allt.

Det är otroligt. Allt känns snabbare och snabbast är scrollning i acrobat-filer, otroligt. Visst förstod jag att det skulle bli skillnad men jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Som grädde på moset lyckades jag dessutom täta den stora minnesläckan jag hade i java-projektet. Dubbelt upp! Nu behöver jag inte starta om förrän nästa uppdatering.

Minsta rekommenderade minnet borde vara 768MB, absolut. (jag har hittills lyckats skrapa ihop 1 pageout!)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-11 23:05

Utav en ren händelse stoppade jag i en 512:a i min QS igår, så nu har jag 896 Mb (jämn och bra siffra ).

Kan inte påstå att jag märker så mycket, men en sak som jag märker att jag nu kan ha många fler applikationer igång innan "badbollen" börjar förfölja mig..

en gammal 99mac-klyscha: för mycket minne kan man aldrig få.

Om jag bestämde i det här landet skulle jag se till att alla fick gratis RAM-minne till sina datorer...

Fredrik! Du har min röst i nästa riksdagsval...

Min med.

en fråga angående minnen till powerbooken, var köper man dessa billigast?

var köpte du ditt minne?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-13 13:40

Den här tråden hör mer hemma i forumet för "Tillbehör"!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-13 15:44
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: draags:
en fråga angående minnen till powerbooken, var köper man dessa billigast?

var köpte du ditt minne?

Macoteket

När jag beställde såg jag att för ca 17 månader sedan köpte 256MB av dem också för ungefär samma penning.

1
Bevaka tråden