Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Mail + G-Mail

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-21 12:59

Hej!

Har ett väldigt störande problem. Det borde vara enkelt men jag försöker och lyckas inte.

Jag vill kunna ta emot mail till min gmail som vanligt, och samtidigt synka inkorgen på GMail med den i AppleMail.

Det jag inte lyckas med är att ha mailen liggandes i inkorgen på gmail, och samtidigt i AppleMail, för när jag vill ta bort en fil i Apple Mail, fastnar den kvar i G-Mail.

Och ställer jag in det på ett annat sätt så tar den bort mail direkt i Gmail om den synkar med AppleMail, men jag vill ju ha kvar de mailen jag sparar i Apple Mail, i Gmail.

Hur gör jag detta?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-21 13:40

Vet inte om jag förstod helt rätt, men all mail kommer att finnas kvar i Gmail, antingen stannar den i inkorgen eller arkiveras under "all mail" beroende på inställning. Tror inte det finns stöd för att synka inkorgarna på så sätt att ett läst mail i mail.app återspeglas i Gmail, men visst vore det nice om det funkade.

Anslut med IMAP mot Gmail istället för POP. Med IMAP kan du till och med ha e-posten lagrad helt och hållet på Gmail och komma åt det från Apple Mail utan att lagra dem lokalt, eller så kan du ha all e-post på serven och lokalt. Det ställer du in själv i Mails inställningar.

1
Bevaka tråden