Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

30" Cinema vs 40" TV

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Spenderar-hatten är på och plånboken överfull (okej, kanske inte men ändå ) och nu funderar jag på en lämplig extern skärm till min macbook pro.

Om man bortser från de mest fundamentala skillnaderna mellan en Full HD TV och en 30" Cinema och bara ser till bildskärmen. Varför då inte bara köpa en 40" Tv ist och använda som bildskärm?

Sen att man inte gärna har en tjock tv på skrivbordet, det är också en annan diskussion

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-03-21 12:25

Upplösningen är mycket högre på ACD 30" (2560 x 1600) än en Full HD TV. Däremot har en TV snabbare responstid än ACD:n

snabbare responstid? Spelar det någon roll så länge man inte är någon hardcore-gamer?

är annars väldigt intresserad av den här fina panelen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=219942

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-03-21 12:50

Du kan inte använda en 40" full-HD TV som bildskärm för upplösningen är alldeles för låg.

Jämför 1920x1080 på 40" med 2560x1600 på 30" - Du skulle fullständigt förstöra ögonen av att sitta så nära en så stor skärm med så stora pixlar.

ja du kanske har rätt. Fast för att vara ärlig så utgår jag nog från fel håll. "Jag bara vill ha en" (som en liten barnunge), sen anpassar jag användningsområdet efter skärmen... Ex köper jag tv'n så kommer jag sitta längre ifrån och kommer kanske utnyttja den mer vid filmtittande etc, och skulle jag köpa cinemaskärmen så blir den ju stående på skrivbordet och då utnyttjas den säkert på annat vis.

det är svårt att vara prylfanatiker

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-04-10 00:04

Jag har en 100 cm (40tum) Sony full hd tv som datorskärm. Vill jag se tv i ett litet fönster har jag skaffat ett usb-tv-kort till datorn. Då kan jag även spela in, pausa och snabbspola reklam. Jag kan ju även visa tv i fullskärm om jag vill.

1
Bevaka tråden