Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det tar ett år att avsluta OS X!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-19 17:47

Ok då. Ett år kanske är lite överdrivet. Men säg mellan 1,5 - 2 min då. Förstår inte vad som är fel! Den stänger ner alla program som den ska, men bakgrundsbilden är kvar och så syns "virvelvinden" (vet inte vad den heter, men den där svarta snurrande saken). Jag har testat att vara inne i Systeminstllningar --> Startsskiva, och sen valt OS X 10.5.2 och sedan starta om. Men det hjälpte inte. (ett gammalt tips från forumet.

Finns det någon som har några förslag?

Hej!
Har råkat ut för det där några gånger. Vet inte riktigt vad det beror på men det är rätt så irriterande! Jag har en käpphäst som jag brukar nämna för folk med trassliga system. Onyx. Det är ett systemunderhålls-program som är trevligt, effektivt och dessutom gratis. Du hittar det här: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20070
Det löser inte allt men en hel del faktiskt. Så innan du sliter håret i förtvivlan, formaterar om hårddisken, installerar om systemet eller slänger ut datorn, kör detta program!
Håkan

Du kan testa att gå in som en annan användare först. Prova sedan att stänga av därifrån.
Om det går bra där så är det knutit till något i din hemkatalog.
Kolla med Aktivitetskontroll om du har ngt skumt igång...

Kan ju vara ngn "Updater" eller ngn "...helper" som inte vill avslutas.

Har för mig att det skall finnas ngt sätt att avsluta i Verbose-läge. Kanske ngn av Unix-gubbarna kan hjälpa till där. Alltså ett sätt att stänga av maskinen där den samtidigt rapar ur sig en massa status om vad den gör - kanske kan man se ngt där.

  • Medlem
  • 2008-03-21 11:09

Ingen som vet?

rätt ofta när jag stänger av datorn så kommer en loading ikon fram. Dock tar det runt 30 sekunder ist för 1-2min. Kommer denna ikonen fram för dig eller?

  • Medlem
  • 2008-03-21 13:55

Om det kallas loading-inkon eller inte vet jag inte, men jag antar det.

Det är alltså samma ikon som kommer upp när man startar maskinen. Och jag vill understryka att jag har testat alla ovanstående tips utan att få någon förbättring. Eftersom det tar en sån oerhörd tid att avsluta maskinen så är alla tips välkomna.

Vet, vissa säger att det bara är att sätta maskinen i viloläge, men hur mycket energi drar det? Vissa säger 2,4watt VOL. Men jag tycker att det verkar alldeles för lite...
ALLA tips mottagas tacksamt!

1
Bevaka tråden