Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjena på er

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-03-17 22:11

Daniel D. här, en 31-årig snubbe som jobbar som systemutvecklare på Logica (föredetta WM-data). Där blir det mestadels C# / .Net utveckling i Windows miljö.

Jag köpte min första mac för 1,5 år sedan (En macbook core duo 2ghz) som jag använder privat mestadels för att skapa musik med och pyssla med grafik / foto. Denna börjar nu kännas lite trött och utmattad så jag har precis beställt mig en MacPro 2 x 2.8GHz (standard konfig.) samt att jag beställer till så jag får 8gb ram.

I övrigt så äger jag en gammal iPod mini (4gb), iPod Touch 8gb och numera även en iPhone 8gb som får min iPod touch att kännas en aning handikappad.

Välkommen till forumet!
Måste bara slänga in en fråga så här i all hast... Alla dessa iPhonesägare, hur bär ni er åt? Funkar det smärtfritt med iPhone i Sverige redan, eller skall man avvakta till det kommer en 3G med ett "riktigt" leverantörsavtal. Har ej sett telefonen live men pillat på en iPod touch och blev "blown away" som jänkarna säger! Vill dock ha telefonedelen också... *Mycket nyfiken på detta*
MVH Håkan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-18 08:56
Ursprungligen av HåkanO:

Välkommen till forumet!
Måste bara slänga in en fråga så här i all hast... Alla dessa iPhonesägare, hur bär ni er åt? Funkar det smärtfritt med iPhone i Sverige redan, eller skall man avvakta till det kommer en 3G med ett "riktigt" leverantörsavtal. Har ej sett telefonen live men pillat på en iPod touch och blev "blown away" som jänkarna säger! Vill dock ha telefonedelen också... *Mycket nyfiken på detta*
MVH Håkan

Telefonen fungerar som en smäck. dvs bra.
Om du inte kan riska det det kostar att köpa nu, så kan du vänta - men det finns en risk att man får vänta länge innan man kan köpa en telefon i Sverige.

/Tangen

dlimi, välkommen till forumet.
BÅDE Touch och en iPhone.. ?! Lite udda kombination. Låter som om Touch'en kommer att få byta ägare snart eller?

Ursprungligen av Tangen:

Telefonen fungerar som en smäck. dvs bra.
Om du inte kan riska det det kostar att köpa nu, så kan du vänta - men det finns en risk att man får vänta länge innan man kan köpa en telefon i Sverige.

/Tangen

Tangen, en smäck är en sorts mössa.

"Sitter som en smäck" innebär att den passar bra "Som hand i handske"
(Eller det lite mer sexistiska "Som pitten i Greta")

"Går som en klocka" kanske? Nja...

Eller vafan, varför skall jag komma här och leka språkpolis. Jag är ju inte sån alls...

Vad gäller iPhone så är det ju bara en telefon. Om man köper en nu och det kommer en 3G i september. Då får man väl köpa den då, också... Jag menar det är 4000 kronor, men det är ju inte en personlig konkurs direkt...

Skogsgalen eller sund kapitalist ?

Goflorp alias farbror Anka
Du skriver "..då får man väl köpa den då, också...". Ja, så skulle jag kanske också resonera men tyvärr kallas jag prylbög av nära och kära.

Är det bara jag som känner folk som säger:
"Tre mobiler, varför behöver man mer än en mobil ?",
"Har du köpt en dator för 26 lakan, är du skogsgalen eller ?" och
"Tre iPoder, men du har väl bara två öron ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-21 00:03
Ursprungligen av Goflorp:

Tangen, en smäck är en sorts mössa.

.

Som Kask liksom?

/Tangen

  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-03-21 12:13
Ursprungligen av Goflorp:

dlimi, välkommen till forumet.
BÅDE Touch och en iPhone.. ?! Lite udda kombination. Låter som om Touch'en kommer att få byta ägare snart eller?

Det kan du ge dig fan på att den kommer... Tänkte kränga bort den till någon kompis lite billigt bara för att bli av med den. Annars kommer den ligga i sin kartong och fylla år och det är ju bara slöseri.

Ursprungligen av deadbeat:

Ursäkta min frånvaro från IT-världen, men "Logica (föredetta WM-data)". Finns inte WM-data längre?

Logica har köpt upp WM-data för ett bra tag sedan. Dock behöll Logica WM-data som namn i ca ett halvår. Men numera heter WM-data "Logica" istället.

Ursprungligen av acke:

Välkommen, hoppas du inte köpte minnet från Apple

Nej fan Apple är hutlöst dyra på minnen. Burken köptes från Inwarehouse och minnena från macoteket. Fick datorn igår men minnena kommer på tisdag.

Ursprungligen av dlimi:

Logica har köpt upp WM-data för ett bra tag sedan. Dock behöll Logica WM-data som namn i ca ett halvår. Men numera heter WM-data "Logica" istället.

Grymmaste uppköpar-nu-byter-vi-namn-grejen är väl annars;

Honeywell-Bull, som jag tror bytte till bara Bull (vilket är slang för Bullshit, Skitprat)... inte så lyckat.... Så man byter namn till Integris (Säg det på Texas-dialekt...cool)

Men läs noga på Svenska ... Inte Gris ... Nja, jasså, de har inga svin bland personalen...eller? Jobbar det bara veganer där eller?

  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-03-18 08:50

Tackar...

Om man köper en redan jailbrake'ad iPhone och bara använder den utan att installera en massa program från installern kommer den garanterat fungera som en klocka.

Jag lyckades ju givetvis sabba min iPhone mjukvarumässigt andra dagen jag hade den. Dock inga problem för mig, jag återställde den och låste upp den på nytt. Har man lite datorvana så är det inte något problem.

Jag kan ju erkänna att jag tänkte vänta tills den kom "på riktigt" till sverige men blev så less på att vänta och stod inte ut med att massa arbetspolare köpte iPhones. Men det är upp till var och en... har man tålamod och vill verkligen ha 3G på telefonen så kan det vara värt att vänta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-18 08:57
Ursprungligen av dlimi:

Daniel D. här, en 31-årig snubbe som jobbar som systemutvecklare på Logica (föredetta WM-data). Där blir det mestadels C# / .Net utveckling i Windows miljö.

Välkommen Daniel, jag är övertygad att du kommer att trivas

Hallå och välkommen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-20 22:18

Välkommen, hoppas du inte köpte minnet från Apple.

Hej och välkommen!
Ursäkta min frånvaro från IT-världen, men "Logica (föredetta WM-data)". Finns inte WM-data längre?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-03-21 11:04

En slags skrämmössa, en sån som Sherlock Holmes har, om jag inte har fel för mig. Men går som en klocka var väl helt ok?

Välkommen hit Dimi!

1
Bevaka tråden