Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac med hårdvaruproblem?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-03-07 07:24

Hej,
Jag köpte i söndags en ny iMac 24", när jag kom hem så fungerade allt kanon i cirka 20 minuter. Efter det började airport-kortet krångla och jag tappade anslutningen. Airport-ikonen uppe till höger blev bara konturer och klickade man på den stod det bara "Inget airport-kort hittades" eller nåt liknande (Samma sak i systeminformationen). Jag testade då installera om OSX och allt fungerade kanon fram tills nu. När jag startade upp datorn idag så hände samma sak igen. Nu startade jag om datorn igen, och nu fungerar det.. Har jag fått ett måndagsexemplar eller har det att göra med mjukvaran på nåt sätt? Vad tror ni?

Kan vara 10.5.2 som ställer till det. Har läst trådar om liknande problem som uppstått efter att folk uppdaterat från 10.5.1.

  • Medlem
  • 2008-03-07 17:45

Ja, men borde det inte stå i systeminformationen att den hittar nätverkskortet i alla fall?
Kan det vara glapp i aiportkortet? Kan man öppna och försöka trycka dit det själv? Ryker garantin då?

  • Medlem
  • 2008-03-08 19:30

Det verkar vara ett hårdvaruproblem det här. Troligen glapp eller nåt. Vad gäller för mig nu? Helst av allt vill jag bara ha en ny dator. Eftersom affären sålde en defekt dator till mig så borde väl jag kunna häva köpet? Dom kommer helt klart att vilja skicka iväg den på service, men ska jag behöva ta det? Köpa en ny trasig dator, och sen behöva vänta 1 månad på service? Vad gäller?

  • Medlem
  • 2008-03-09 15:09

Det verkar bara vara jag som skriver i denna tråden, men någon kanske är intresserad. Var och bytte datorn idag på Mediamarkt, och dom bytte datorn utan protester. Bra service!

Ursprungligen av whe:

Det verkar bara vara jag som skriver i denna tråden, men någon kanske är intresserad. Var och bytte datorn idag på Mediamarkt, och dom bytte datorn utan protester. Bra service!

Här är många som både läser och skriver. Samtliga gör det på sin a fritid. Det är vår egen tid som vi lägger på att hjälpa människor som behöver hjälp.

Bidra själv med någonting istf att klaga.

Vi behöver en massa folk här som kan svara på allt ifrån nybörjare till de mest avancerades frågor. Vi har en mkt bra gemenskap här. Du är välkommen.

Men att storma in, slänga ur sig sitt problem och när man inte får hjälp på studs vara småtyken kommer du inte långt med.

Pröva att börja med att skriva en Presentation på rätt ställe och se om du kan hjälpa andra, det känns rätt bra i egot när man hjälpt till...

Det var väl inte speciellt tyket. Dessutom var det ju bara en rapport om att det hade löst sig.
Vem är det som klagar? Nu riskerar jag också att var en som klagar..

Ursprungligen av Goflorp:

Här är många som både läser och skriver. Samtliga gör det på sin a fritid. Det är vår egen tid som vi lägger på att hjälpa människor som behöver hjälp.

Bidra själv med någonting istf att klaga.

Vi behöver en massa folk här som kan svara på allt ifrån nybörjare till de mest avancerades frågor. Vi har en mkt bra gemenskap här. Du är välkommen.

Men att storma in, slänga ur sig sitt problem och när man inte får hjälp på studs vara småtyken kommer du inte långt med.

Pröva att börja med att skriva en Presentation på rätt ställe och se om du kan hjälpa andra, det känns rätt bra i egot när man hjälpt till...

Herregud.

Kul att det löste sig iaf!

  • Medlem
  • 2008-03-17 20:41
Ursprungligen av Goflorp:

Här är många som både läser och skriver. Samtliga gör det på sin a fritid. Det är vår egen tid som vi lägger på att hjälpa människor som behöver hjälp.

Bidra själv med någonting istf att klaga.

Vi behöver en massa folk här som kan svara på allt ifrån nybörjare till de mest avancerades frågor. Vi har en mkt bra gemenskap här. Du är välkommen.

Men att storma in, slänga ur sig sitt problem och när man inte får hjälp på studs vara småtyken kommer du inte långt med.

Pröva att börja med att skriva en Presentation på rätt ställe och se om du kan hjälpa andra, det känns rätt bra i egot när man hjälpt till...

Men gud, vilken sida vaknade du på? Vem är det som är tyken egentligen? Jag har inte varit ett dugg otrevlig mot någon, snarare själv-ironisk. Du är också välkommen. Du har trots allt bara varit medlem i några månader längre än mig på denna sidan, så försök inte spela min pappa. Presentation? Vilket forum är bättre än iMac-forumet?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-09 20:29

Alltid lika kul med bra service

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-18 22:07

Gott att det löste sig för dig. Fortsätt skriva, du var inte alls tyken

bra att det fixade sig ! jag ska också köpa en mac , hur fungerar imacen ? är den bra ?

  • Medlem
  • 2008-03-19 19:31

Jodå, nu när dom bytte in den så fungerar den utmärkt! Jävligt bra dator och jag är nöjd. Köpte till en 2GB ram till med.

Ursprungligen av whe:

Jodå, nu när dom bytte in den så fungerar den utmärkt! Jävligt bra dator och jag är nöjd. Köpte till en 2GB ram till med.

tog du den billigaste modellen ?

  • Medlem
  • 2008-03-20 17:37

Den billigaste 24":aren ja.. För 16500 kr..

Ursprungligen av whe:

Den billigaste 24":aren ja.. För 16500 kr..

Aha, fan va nice med 24 , tror du den passar mig ? är i beslutångest mellan imac å macbook ...... sitter mäst hemma nu för tiden endå , då lanandet har gått ur tiden...chilla vid en 24 tum skulle inte varit fel .. men endå gött att ha en macbook som man kan flytta mkt osv.. om man ska ner till soffan eller så ... båda har sina för och nackdelar ..

  • Medlem
  • 2008-03-20 21:22
Ursprungligen av doggenikke:

Aha, fan va nice med 24 , tror du den passar mig ? är i beslutångest mellan imac å macbook ...... sitter mäst hemma nu för tiden endå , då lanandet har gått ur tiden...chilla vid en 24 tum skulle inte varit fel .. men endå gött att ha en macbook som man kan flytta mkt osv.. om man ska ner till soffan eller så ... båda har sina för och nackdelar ..

Haha ja, svårt val. Jag har båda och..

Ursprungligen av whe:

Haha ja, svårt val. Jag har båda och..

haha , aa det skulle ju vara bäst hehe men jag är bara 15 å har inget jobb å så , så har inte cashflow än , är i moppetiden me så en del pengar går dit

1
Bevaka tråden