Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köpa grafikkort

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att köpa ett nytt grafikkort till min dator, då mitt nuvarande kort inte stöds av 10.2. Jag velar mellan Radeon 8500 och Geforce 4 Titanium. Vilket är bäst? Jag håller inte på med film redigering.Och sedan undrar jag om datorn kommer att låta mer med ett snabbare grafikkort.

Sist jag tänkte till riktigt ordentligt var det Titanium som var bäst

Gambit

Nvidia göra banne mig de tyngsta grafikkorten tycker jag. ATI är chanslösa mot Nvidia.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-09 00:06

Det beror ju lite på vad du ska ha kortet till.
Ett Geforce4 Titanium spöar lätt ett Radeon 8500 men så är det lite dyrare oxå. En titt på Macoteket ger att ett Geforce4 går loss på 4000 och ett Radeon på 2500. Med ett Radeon får du oxå TV-ut, vilket inte finns på Geforce-kortet.

Sen beror det oxå på vad du har för dator. Risken finns att din dator inte klarar av att utnyttja ett Geforce4 fullt ut och då skulle det räcka bra med ett Radeon istället.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: grand_master:
Nvidia göra banne mig de tyngsta grafikkorten tycker jag. ATI är chanslösa mot Nvidia.

Hmmm....
Undrar om inte Radeon 9700 är "värst" för tillfället. Tyvärr bara för PC.

http://mirror.ati.com/products/pc/aiw9700pro/index.html

(Nu pratar vi amatörkort för spel, inte CAD)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: grand_master:
Nvidia göra banne mig de tyngsta grafikkorten tycker jag. ATI är chanslösa mot Nvidia.

Hmmm....
Undrar om inte Radeon 9700 är "värst" för tillfället. Tyvärr bara för PC.

http://mirror.ati.com/products/pc/aiw9700pro/index.html

Stämmer bra (9700 PRO) piskar för tillfället brallorna av nvidia. Kommer inte detta kort till Mac?

Sen beror det oxå på vad du har för dator. Risken finns att din dator inte klarar av att utnyttja ett Geforce4 fullt ut och då skulle det räcka bra med ett Radeon istället.

Det där lät intressant. Jag har en G4 AGP 466Mhz maskin, skulle ett Geoforce4 vara ointressant för mig?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-09 22:02

Men visst är väl nya ATI-kort på ingående till Macen? Då kanske det är bäst att avvakta tills man ser vad det är som kommer och vad det kostar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-09 22:05

på ATI:s sida finns ju Radeon 9000 i ProMac-version dock inte 9700 (ännu). Undrar vad 9000 kommer att kosta i Sverige?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-13 13:35

Tror ändå att den här tråden hör bäst hemma under "Tillbehör"!

1
Bevaka tråden