Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick min MBP idag är det verkligen glossy?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Fick min MBP idag en vecka för tidigt beställde i torsdags med glossy och 250 hd. En fråga jag har är om det verkligen är glossy de jag sett i butik dock inte led glossy är mycket mer blänkade min är inte alls lika mycket som en AIR.

Kan jag kolla detta på något sätt?

Hur är era skärmar?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-03-20 00:28

Uh, testa att rotera skärmen lite med en lampa i bakgrunden. Ser du lampan i skärmen ibland är den glossy

Nej jag förstår det verkar vara glossy men är bara förvånad att den inte alls var lika glossy som jag trodde att jag fått rätt?

Fler reflektioner för den jag såg i butik var alltså extremt glossy och min är inte i närheten av airs glossy därför jag undrar...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-21 10:17
Ursprungligen av erkkan:

Nej jag förstår det verkar vara glossy men är bara förvånad att den inte alls var lika glossy som jag trodde att jag fått rätt?

Fler reflektioner för den jag såg i butik var alltså extremt glossy och min är inte i närheten av airs glossy därför jag undrar...

Mängden reflektioner i butiken kan helt enkelt berott på ljusförhållandena. Har du lika mycket ljusrör hemma som i butiken? Näe, just det.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-03-20 01:28

Det beror antagligen på det högre antalet ljuskällor i butiken. Testa att stäng av skärmen helt och leta reflektioner. Ser du något tydligt är den glossy. Alltså, som om du hade speglat den i en fönsterruta. Men de blänker inte alls lika mycket som folk verkar tro. Folk dissar glossy hit och dit för att det är "omöjligt att inte få bilden förstörd av reflektioner" medan jag måste anstränga mig för att lyckas hitta dem.

Det är en glossyt jag har fått. Dock inte alls lika glossy som jag trodde utan ett mellanting mellan glossy och matt vilket är bra:) alltså inte alls lika mycket glossy som air eller macbook.

Ska känna och testa nu i 2 veckor inom ångerrätten. Men känner mig nöjd hittills.

Så kluven alltså. Har sett både matt och glossy ett tag nu ikväll och kan inte avgöra vad jag gillar bäst.

Har som sagt en glossy men har ju ångerrätten vilket även säljaren påtalade.

Kan jag få lite synpunkter och åsikter.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-20 22:18

Jag har köpt en 17" matt, hur nöjd som helst. Reflektioner kan man ju glömma, och färgerna är det absolut inga problem med. Använder dock inte datorn till seriös fotoredigering. Men ja, jag är extremt nöjd med 17".

Jag förstår. Både matt och glossy är ju fantastiska skärmar på MBP fruktansvärt bra skärmar. Man orkar knappt köra på max ljusstyrka på varken matt eller glossy så fruktansvärt ljusstarka.
Gillade även min kompis LED matta som har fin naturlig bild utan glans och en bra mattyta liksom. Kan användas överallt osv.

Hatar detta hade det bara funnits en glossy hade jag älskat den men när det finns matt så blir det svårare... Och många förespråkar matt i längden då den kommer hålla längre liksom. Om man arbetar vid den varje dag.

Gillade även min kompis LED matta som har fin naturlig bild utan glans och en bra mattyta liksom. Kan användas överallt osv.

Hatar detta hade det bara funnits en glossy hade jag älskat den men när det finns matt så blir det svårare... Och många förespråkar matt i längden då den kommer hålla längre liksom. Om man arbetar vid den varje dag.

Nu har jag i alla fall beställt en MacBook Pro exakt samma dator som min nu men med matt skärm och skickar tillbaka den gamla. Matt kommer jag nog trivas bättre med i längden.

1
Bevaka tråden