Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte installera BootCamp - kraschar om och om..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-21 16:25

Hmm...

Jag (och många andra på ex. Apple discussions) kan inte längre installera Bootcamp. Programmet kraschar när man valt partitionsstorlek. Inget händer först, sen kommer badbollen och till sist dödsrutan med omstartsinformation. Händer varje gång jag testar och får reparera disken varje gång efteråt.

Någon som vet nåt om detta? iMac 20" 2.16Ghz, OS X 10.5.2

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1400307&tstart=0

Fredrik

Försöker man installera på 10.4.x får men reda på att beta perioden gått ut och installeringen går ej att fortsätta. Då är det bara att ändra datum i klocka till något valfritt tex aug 07 och sedan fungerar det att installera. Om du har Leopard så vet jag ej vad ditt problem består i.

  • Medlem
  • 2008-02-21 22:30

Har Leopard med skarp BootCamp.

/Fredrik

Bootcamp krashar 10.5.2

Jag har samma problem, har försök skapa en bootcamp partition i 10.5.2 men får upp den där jäkla dödsrutan !!! har försökt med olika storlekar men samma skit händer, då får jag repa disken. Några bra förslag ?

Ursprungligen av Chris_8233:

Jag har samma problem, har försök skapa en bootcamp partition i 10.5.2 men får upp den där jäkla dödsrutan !!! har försökt med olika storlekar men samma skit händer, då får jag repa disken. Några bra förslag ?

fanns et problemet innan uppdateringen till 10.5.2?

  • Medlem
  • 2008-03-20 19:45

Fixade det hela genom att formattera skivan från OS X CD'n och sen återställa från senaste backupen från TimeMachine, också detta via OS X skivan. Sen funkade det att installera BootCamp!

/Fredrik

1
Bevaka tråden