Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar till ny MB

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick min nya MacBook idag.

Har en iBook sedan tidigare. Jag vill ha in mina inställningar i den nya. Har ingen firewirekabel så jag tänkte att jag kanske bara kunde dra över preferences mappen till en extern och sen till den nya men se det gick inte.
Hur göra? Jag saknar mina inställningar...

Jag vill även ha in mina firefox/bonecho bokmärken och inställningar. Hur gör jag det, jag har för mig att det finns ngt sätt men jag kan inte komma på hur?

Hjälp!

Vill ju givetvis ha in mina inställningar för allt såsom adium, i tunes mm.

Tänkte bara gratulera till nya macen. Fick min MB Pro idag och är i lyckorus
Kan tyvärr inte hjälpa dig med problemet.

Kanske SuperDuper (http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/SuperDuperDescription.html) kan hjälpa till, eller något annat backup-program?
Är förövrigt übernöjd med min 2 månaders MacBook 2,2Ghz.

Jag kommer nog också bli nöjd så småningom men just nu känns det lite frustrerande

Tänk på att du inte nödvändigtvis kan kopiera allt rakt av när du går från PowerPC till Intel.

Inställningsfiler bör funka dock. Och sånt som ligger i application support.

Jo jag tror jag fick rätt på bokmärkena till slut.

Vad kan clasha pga bytet från ppc till intel?

Ursprungligen av vulpes:

Jo jag tror jag fick rätt på bokmärkena till slut.

Vad kan clasha pga bytet från ppc till intel?

Program som är i PPC-version (och inte Universal binary) går fruktansvärt långsamt på grund av att de emuleras. Så se till att få Intel-versioner av alla program du använder.

Oj det där övergår ju mitt förstånd...

Ursprungligen av vulpes:

Oj det där övergår ju mitt förstånd...

Om du slår KRINGLA + I när du har markerat ett program ser du snabbt om det är PPC eller Universal binary. Du vill ha den version som är Universal binary, och ofta kan du hämta en sådan version från tillverkarens hemsida.

S[ var det dags igen. Sm synes har mitt textstod for svenska keyboardvarianten forsvunnit.

Jag trixade ju till sa jag fick den svenska(min MB ar kopt i US) men lpotsligt utan att jag medvetet andrat pa ngt ar det nu borta och eftersom jagtidigare haft svensk mac vet jag inte hur man andrar tillbaka.

Ngn?

Kan passa pa att fraga samtidigt om ngn mins om et finns ngn plugin eller script till mail sa man kan ha sin hotmail i Mail. Och fungerar den?

Ursprungligen av vulpes:

S[ var det dags igen. Sm synes har mitt textstod for svenska keyboardvarianten forsvunnit.

Jag trixade ju till sa jag fick den svenska(min MB ar kopt i US) men lpotsligt utan att jag medvetet andrat pa ngt ar det nu borta och eftersom jagtidigare haft svensk mac vet jag inte hur man andrar tillbaka.

Ngn?

Kan passa pa att fraga samtidigt om ngn mins om et finns ngn plugin eller script till mail sa man kan ha sin hotmail i Mail. Och fungerar den?

Oops, svarade på ditt problem i en annan tråd.

SKRIV I EN TRÅD SNÄLLA!

Kan du inte gå Systeminställningar -> International -> Input menu och bocka för svenska?

Sedan kan du välja rätt teckenuppsättning i menyraden.

föreslår att du använde gmail, den är mkt lätt att få att passa in i mail-programmet.
Man måste slå på stödet för att andra program än webläsaren skall funka, men dsedan är det bara att köra. Använder själv en gamil-adress ihop med Mail.

Hotmail har jag för mig klarar detta i betalvarianten av Hotmail.
I gratisvarianten finns det diverse mer eller mindre bra hack. Jag försökte med ett par men inget ville funka riktigt...

marcus- fixat tack..

goflorp- jo jag har redan gmail men jag har en hotmail oxå. jag har inte betalvarianten och jag fick det gmla hacket att fungera på en ibook G3 jag hade men när jag byta till g4 funka det inte längre, anledning för mig okänd.

Det fungerade på det sättet att man kunde se att det fanns nya mail men man kunde inte se dem i Mail. Ganska meningslöst mao.

Ursprungligen av vulpes:

marcus- fixat tack..

goflorp- jo jag har redan gmail men jag har en hotmail oxå. jag har inte betalvarianten och jag fick det gmla hacket att fungera på en ibook G3 jag hade men när jag byta till g4 funka det inte längre, anledning för mig okänd.

Det fungerade på det sättet att man kunde se att det fanns nya mail men man kunde inte se dem i Mail. Ganska meningslöst mao.

Jag har lagt ner hela hotmail...

Ofta när man skulle logga in blev man rundkastad på en tre-fyra olika sidor, men in kom man aldrig... det krävs väl XP/Vista med Explorer för att det skall funka smärtfritt.

1
Bevaka tråden