Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SONY ERICSSON T68i eller P800

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon som vet ifall man kan handla taxfree på Shiphold (Amsterdams flygplats) då man byter flight för att resa vidare till Houston. Kan man förhandsbeställa via webben. Är ute efter en SONY-ERICSSON P800 som ännu inte finns i Sverige. T68i är på tok för liten för att mina ögon ska orka med den modellen. Förutsätter att P800 även ska funka på samma sätt som Jobs demovisade bluetooth, dvs. detta med kalendrar och iSync. Någon som vet hur mycket billigare det kan bli då.

T68i har jag hittat ( utan abb.) för 4.295 hos Vodafone - P800 är ännu inte prissatt.

GEAB säljer T68i med en kampanj där kameran ingår - allt för 1 krona utan abbonemang (OBS - fattar inte hur dom räknar - man skriver samtidigt 299 kronor / 24 månader, aviseringsavgiferna 25 kronor, uppläggningsavgift 295 kronor) Kontant hos GEAB så kostar T68i hela 6.599 !!!

- Olle

Är du säker på att SonyEricsson är klara med P800?
Den finns näligen inte på deras sajt, varken den svenska eller den Holländska....

Den skall väl inte släppas förrän tredje kvartalet var det väl sagt?Det är ju inte riktigt ännu, men snart är det nära. Kankse därför som den inte är prisatt eftersom den inte finns för försäljning

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-27 14:18

Har en polare som jobbar på Telia och han har sagt att beräknat släpp är tredje kvartalet och att riktpriset ligger på mysiga 10 000 +moms

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
T68i har jag hittat ( utan abb.) för 4.295 hos Vodafone

Stämmer verkligen det priset? Jag har inte sett den under 5000 utan abonnemang. Pricerunner.se listar inte heller någon butik som har den för under 5000.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-27 14:51

Vågar man köpa en Ericsson? Tänker mest på bolagets "stabilitet"...

Ja det går att handla taxfree där [frågade holländarkompis]

[ 27 Juli 2002, 15:08: Meddelandet ändrat av: El Tollo ]

Hittade deras site och det finns en del som man även kan förbeställa - dock inga telefoner wia webben... kanske finns dom där - men om priset är över 10.000 så är det bara att glömma. Petter frågade om priset och Vodafone affären skrev följande priser inkl. moms på en lapp till mig... tror inte det var en missuppfattning om priserna typ exkl. moms:

Sony-Ericsson T68i > 4.295 kronor
Nokia 6310i > 2.595 kronor
Nokia 7650 > 5.095 kronor

GEAB finns på http://www.phonehouse.se

GEAB har P800 i sin brochyr men har beräknad leverans 3:e kvartalet samt inga prisuppgifter.

Olle

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Vågar man köpa en Ericsson? Tänker mest på bolagets "stabilitet"...

Value riktkurs med ett omsättningsfall i år på cirka 35 procent är ca 10,5 SEK. Ericsson kommer garanterat inte att gå i konkurs, det finns för mycket värde i det Ericsson producerar.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-07-27 16:02
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
tror inte det var en missuppfattning om priserna typ exkl. moms:

Sony-Ericsson T68i > 4.295 kronor
Nokia 6310i > 2.595 kronor
Nokia 7650 > 5.095 kronor

Kan du köpa till de priserna är det bara att klippa till. Och gratulera! Vi är återförsäljare och en snabb titt på nettopriserna + moms ger att ovanstående priser ligger mellan 500-1100 under netto. Förutsatt att priserna inkluderar moms.

Ett riktigt fynd alltså, bara att köpa!

Hasse

  • Oregistrerad
  • 2002-07-27 19:00

[quote]quote:Skapades ur sprungligen av: iWay:
Value riktkurs med ett omsättningsfall i år på cirka 35 procent är ca 10,5 SEK. Ericsson kommer garanterat inte att gå i konkurs, det finns för mycket värde i det Ericsson producerar.
[/quote]Jag säger bara Enron och WorldCom... Följer man kurvan som finns idag så är de ju under teckningskursen nästa vecka.

Sen vad har Ericsson för värden idag? De har ju sålt ut produktionen. Forskningen går på under styrfart pga alla varsel. Mobiltelefoninen köps snart ut av Sony...

Nej, jag hade inte vågat köpa Ericsson produkter idag. Dessvärre.

"If you don´t gamble you won´t win"

Sedan så borde det finnas ett visst ansvarövertagande om Ericsson blir uppköpta.

[ 27 Juli 2002, 19:21: Meddelandet ändrat av: iWay ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hasse A:
Vi är återförsäljare och en snabb titt på nettopriserna + moms ger att ovanstående priser ligger mellan 500-1100 under netto. Förutsatt att priserna inkluderar moms.

Ska nog dubbelkolla detta som känns lite för bra för att vara sant. Vet att det pågår en stor rättegång i Borås Tingsrätt (kanske var det Alingsås) där just mobiltelefoner skeppats i mycket stora mängder över gränserna, allt för att ha lurat staten på mångmiljonbelopp. Svindeln lär ha pågått i flera år innan man nu börjat lyckas nysta upp eländet. OM dom säljer UNDER nettopriserna så känns det konstigt, får se om dom har söndagsöppet. Affären heter Vodafone och ligger vid "Kopparmärra" i Göteborg.

Olle

  • Oregistrerad
  • 2002-07-27 23:11

Samma här som hos Hasse, Olle.
Vi är ju en Dialect-butik också och inköpspriserna på T68i överstiger kraftigt de priser du fått - om de är inkl moms.

Det är läge att bunkra om du får de där priserna...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Finns det någon som vet ifall man kan handla taxfree på Shiphold (Amsterdams flygplats) då man byter flight för att resa vidare till Houston. Kan man förhandsbeställa via webben. Är ute efter en SONY-ERICSSON P800 som ännu inte finns i Sverige. T68i är på tok för liten för att mina ögon ska orka med den modellen. Förutsätter att P800 även ska funka på samma sätt som Jobs demovisade bluetooth, dvs. detta med kalendrar och iSync. Någon som vet hur mycket billigare det kan bli då.

T68i har jag hittat ( utan abb.) för 4.295 hos Vodafone - P800 är ännu inte prissatt.

GEAB säljer T68i med en kampanj där kameran ingår - allt för 1 krona utan abbonemang (OBS - fattar inte hur dom räknar - man skriver samtidigt 299 kronor / 24 månader, aviseringsavgiferna 25 kronor, uppläggningsavgift 295 kronor) Kontant hos GEAB så kostar T68i hela 6.599 !!!

- Olle

Geab tar 5.995:- för Sony Ericsson T68i utan abonnemang. (Jag jobbar där) Paketet där kameran ingår är en avbetalning där man betalar 1:- idag och resten på 24 månader. P800 lär tyvärr dröja nu när de lagt till MemoryStick Duo till den..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
Geab tar 5.995:- för Sony Ericsson T68i utan abonnemang. (Jag jobbar där)

Konstigt. Jag sitter med "Kampanjguiden juni-augusti 2002" som GEAB distrubuerar i sina butiker och på mittuppslaget så står det 6.599 kronor utan abbonemang då det gäller T68i-modellen. Har ni lägre pris i Umeå?

Olle

Har nu dubbelkollat och priset hos Vodafone var inte vad jag hade fått nedskrivet på lappen - det är utan abbonemang 5.995 kronor - så var det rättat

[ 29 Juli 2002, 10:40: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

1
Bevaka tråden