Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook vaknar av sig själv

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Min macbook 2,2 ghz från november 07 vaknar ur vila när jag sätter i eller tar ur usb-kontakter eller strömsladden. Det händer inte varje gång men ganska ofta. Det sker även när locket är stängt, då går den alltså igång trots att den är stängd. Det känns inte bra att den kan vakna av sig själv eftersom jag bär omkring på den mycket i väska och då vill jag att hårddisken ska vara låst.
Har någon upplevt något liknande? Vad kan det bero på? På Macoteket där jag köpt den kände de inte igen problemet och tyckte att jag skulle lämna in den på service.

Max

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-20 15:52

Att den vaknar då man stoppar något i usb-porten är nog som det ska, alla mina bärbara har i alla fall gjort det. Att den vaknar när man stoppar i strömsladden är troligtvis inget fel heller, det finns parametrar som kontrollerar detta, se bilden. Tyvärr vet jag inte hur man ändrar dessa, kanske med program som MacPilot eller något fint kommando i Terminalen

// poba

1
Bevaka tråden