Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP - Airporten går inte att starta.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-20 10:05

Ja, jag upptäckte det igår i skolan att jag inte kunde slå på min AirPort.
När jag kom hem så startade jag om datorn och då fungerade det igen, med efter att den hade sovit en gång så var det åter av och gick inte att starta. Jag startade om hela datorn änu en gång men då fungerade det ej. Jag har sedan dess inte kunnat fått det att fungera.

Även ibland när mitt batteri blir laddat upp till 95% så laddas det inte mer, det står bara "Not charging".

Läst en hel del om problemet (googlat) dock verkar det osm att de flesta bara har problem med att det inteåterconnectar till ätverket medans jag har problem med att änns slå på AirPorten.

Tempen ligger på 33°c så det är inte varmt heller.

Har en MacBook pro med leopard 10.5.2 fullt uppdaterad.

Det här är i övrigt min första mac någonsin, har haft den i nu 6 dagar så är inte van vid felsökning på en mac.

Hoppas på att jag kan få hjälp här och tackar för det.
MVH,
Mathias iLind.

Se till att du har de allra senaste Airport-rutinerna (som släpptes igår). Och MacFixit har massor med bra information, värd att hålla koll på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-20 14:28

okej, tack, håller på att reboota efter installen nu, konstigt dock att den inte kommer upp när jag kör software update.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-20 14:30

fungerar nu, tack så mycket!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-20 16:58

hah, trodde jag ja, uppdaterade det fuingerade, kom hem, satte mig och surfade det fungerade, kollade bort från datorn (till en annan) och poff, nu är AirPorten av igen och går inte at starta (datorn ahr ej sovit något nu mellan att det fungerade och slutade fungera).

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-26 23:36

Ser mörkt ut för din mac iLind Eller det ska nog vara den där. vart hittar man uppdateringen?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-27 15:31

det fins en länk till dem här ovanför, i alla fall så snackade jag med AppleCare för ett tag sen (ett par dagar se, varit bortrest sen dess) och vi pratade en del, efter ett tag började den fungera men nu är den total död igen så ska väl ringa tillbaka (fick ett ärendenummer med all info sparat och så) men kom dock hem från studentkryssningen för nån timme sen så är inte så taggad på telefon just nu ^^

1
Bevaka tråden