Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-adapter för Bluetooth

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken adapter skall jag köpa för att kicka igång iSync med min T39 från Ericsson?
Erfarenheter?

Anyone?

Anders

Vad sägs om Blue Smart?

Citat:

quote: Det är enkelt att aktivera Bluetooth på din Mac. Hämta bara programvaran Technology Preview 2, koppla in en Bluetooth USB-adapter till någon av USB-portarna på din PowerBook G4, iBook, PowerMac G4 eller iMac (om du använder en PowerMac G4 eller iMac kan du ansluta Bluetooth USB-adaptern till den lediga USB-porten på tangentbordet). Sedan startar du Bluetooth. Programmet sätter igång en sökning efter Bluetooth-aktiverade enheter inom datorns räckvidd. Markera en Bluetooth-enhet i listan och klicka på knappen Pair. Nu är du ansluten!

Finns hos Macotektet.

/M

Verkar vara den som gäller, men finns det någon som kör den (eller nån annan gadget)?

Anders

Köpte D-links Bluetooth USB från Apple, funkar alldeles utmärkt och är mycket liten och smidig. Den kan jag rekommendera.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2002-10-11 01:35
Citat:

quote: Vad sägs om Blue Smart?

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Det är enkelt att aktivera Bluetooth på din Mac. Hämta bara programvaran Technology Preview 2, koppla in en Bluetooth USB-adapter till någon av USB-portarna på din PowerBook G4, iBook, PowerMac G4 eller iMac (om du använder en PowerMac G4 eller iMac kan du ansluta Bluetooth USB-adaptern till den lediga USB-porten på tangentbordet). Sedan startar du Bluetooth. Programmet sätter igång en sökning efter Bluetooth-aktiverade enheter inom datorns räckvidd. Markera en Bluetooth-enhet i listan och klicka på knappen Pair. Nu är du ansluten!
--------------------------------------------------------------------------------

Finns hos Macotektet.

/M

Köpte en sådan för några veckor sedan, funkar kanon.
Syncar både ipod och min palm 505.
Har ingen ericsson telefon så jag har ej testat syncning med telefon.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-10-11 07:21

Jag har beställt en Bluesmart efter att ha testat polarens. Funkar utmärkt!

FYI:
Vi har tom idag sålt 233st BlueSmart adapters och endast fått 2st i retur från kunder som inte visste att OS X krävdes...

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-10-11 10:17

Jag var så ivrig att få tag på en blåtandsadapter, så det slutade med att jag både fick Bluesmarten och D-links adapter.

Bägge fungerar kanonbra, men bluesmarten är betydligt större i formaten(även om den definitivt inte är direkt stor). Glasspinneformen på den gör att det nog är lättare att råka "knäcka till" den på en iBook eller Powerbook.

Ska du ha den till bärbar så rekommenderar jag därför hellre D-links adapter. Är det till stationär så fungerar väl Bluesmarten lika bra, den kan ju också användas till PC, så den kanske blir lättare att sälja eller återanvända på annan burk. Har för övrigt min Bluesmart till salu om du är intresserad(använd 3 dagar!).

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-10-11 10:18

BTW. Både Bluesmarten och D-linken fungerar perfekt med min T39:a

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iBjorn:
Har för övrigt min Bluesmart till salu om du är intresserad(använd 3 dagar!).

Maila mig så snackar vi om saken...

anders@acumenta.se

Anders

OK, tjackade en blå sak på macoteket. Synkat med iSync, men undrar hur jag får det där balla att det syns på skärmen vem det är som ringer på mobilen etc.

Var ställer man in sådant?

Anyone?

Anders

I Adress book. Lägg till en persons nummer och namn och tryck på Bluetooth-knappen i Adress Book. Den blir då mörkblå och sen är det bara att tuta och köra! Du kan via Adress Book även skicka SMS med mobilen. Lägg inte ett mobilnummer och klicka på det så får du upp ett alternativ där det står SMS Message. Grymt meningslöst kul.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders Ingelstam:
OK, tjackade en blå sak på macoteket. Synkat med iSync, men undrar hur jag får det där balla att det syns på skärmen vem det är som ringer på mobilen etc.

Var ställer man in sådant?

Anyone?

Anders

TACK!

Lekstugan har öppet

Anders

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-19 20:27
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iBjorn:
Jag var så ivrig att få tag på en blåtandsadapter, så det slutade med att jag både fick Bluesmarten och D-links adapter.

Bägge fungerar kanonbra, men bluesmarten är betydligt större i formaten(även om den definitivt inte är direkt stor). Glasspinneformen på den gör att det nog är lättare att råka "knäcka till" den på en iBook eller Powerbook.

Ska du ha den till bärbar så rekommenderar jag därför hellre D-links adapter. Är det till stationär så fungerar väl Bluesmarten lika bra, den kan ju också användas till PC, så den kanske blir lättare att sälja eller återanvända på annan burk. Har för övrigt min Bluesmart till salu om du är intresserad(använd 3 dagar!).

Funkar inte Dlinken till PC?

/arvid

1
Bevaka tråden