Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NBK under linsen

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-20 08:13

Ja, då kommer den värsta biten, en presentation av sig själv, personligen tycker jag det är den värsta frågan man fick på anställningsintervjuer, "berätta lite om dig själv", "vad har du för bra sidor och vad har du för dåliga". Nej usch! Ska försöka göra mitt bästa dock

Jag har ingen direkt erfarenhet av Mac, om inte dräggelfaktorn räknas när man står och glor på dem i affären eller läser om dem på nätet. Är en 26 år gammal kille och bosatt i Göteborgsområdet där jag jobbar som IT-Coordinator på ett stort företag. Jobbar dagligen med UNIX och Windows (urk). Är utbildad som mjukvaruutvecklare egentligen men det var ingenting för mig så jag försöker hålla mig långt borta från kodandet
Har "sysslat med" datorer sen jag var ca 12 år gammal, jobbat mig upp från 286 till 386 till 486, ja ni förstår scenariot :), dock inga mac's faktiskt, men det får de bli ändring på !!!

Är dock i startgropen på att köpa min första mac, har fått in sambon på det spåret också så den svåra biten är ju redan klar, handelstillstånd från regeringen
Till största delen vill jag ha en mac för att den är snyggare (inte största anledningen då kanske), + att jag fotar en del och filmar och ptja, då får de ju bli mac

EDIT:
Tänkte att man kanske bör skriva vilka OS man använt, lite onödig info kanske, men men

Då börjar vi med en enkelresa till Helvetet:
MS-DOS
Win 3.1 / 3.11
Win 95 / 98 / 98 SE
Win 2k / Xp / Vista

Nu börjar det ljusna:
Redhat 5.x --> Fedora
Ubuntu Warthy --> Gutsy

och nu till det nya:
Unix (AIX) <- använder i jobbet, ett väldigt intressant system att jobba i måste jag säga

Senast redigerat 2008-03-20 11:19
  • Medlem
  • Sundsvall