Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knack Knack

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kom i kontakt med Mac första gången genom en barndomsvän, hans familj hade ett antal Macar hemma och vi satt dagarna i ända och spelade Risk, Shuffle Puck Café mm på hans Classic. Det ledde till att jag lyckades tjata till mig en Performa 450 ett par år senare. Där var det mest Sim City, Marathon samt Syndicate som gällde, Syndicate är nog bland de bästa spel jag kört! Satt även med något ritprogram och skapade egna mappar för jämnan =).

När alla polare började skaffa PC och man fick se alla spel mm så kändes Performan inte så rolig längre. Det ledde till en lång svacka, jag införskaffade en PC. Det skulle dröja ända tills år 2003 innan jag vaknade ur min koma och köpte en iMac G5, och det var för att jag år 2000 började jobba som grafisk formgivare och kom i kontakt med Macen igen.

Nu sitter jag här med min MacBook Pro 2.4 4GB RAM 17" (matt highres display givetvis) och ni kan nog själva räkna ut om jag saknar min PC eller inte.

Jag heter Micke, men kalla mig moodonaut, bor på söder i Stockholm och jobbar som grafisk formgivare/retuschör mm mm mm

Hej och välkommen in i värmen!

Grafisk formgivare, jag är imponerad.
Det finns en massa kreativa forum där dina kunskaper säkert är efterlängtade.

Jag räknar och säger att du saknar nog din PC lika mkt som en fisk saknar en cykel...

Hallå hallå, fiskliknelsen stämmer rätt bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-24 02:50

Välkomen och måste säga att jag känner igen dom gamla klassiker spelen hade samma spel på min gammla performa.

1
Bevaka tråden