Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om SONY E400 Skärm

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den där Macadaptern som följer med.. Vad är den till för egentligen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-09 23:16

Jag hade en sådan skärm ett tag men sålde den. Fattade heller aldrig vad den lilla adaptern skulle vara bra för.

  • Medlem
  • 2002-10-09 23:23

Gamla Macgrafikkort? Lite längre än vanlig VGA, återfinns på alla Macar före PPC. Quadra exempelvis. Jag tror att den finns på en del PowerMacar också.

...eller?

Hmm.. Tror du det är farligt att ta bort den?
Har ett nytt grafikkort.. Så jag tänkte testa och se om det blev skillnad i bildkvalité..

Hehe.

p.s Har G4/400 AGP numera med Geforce 2 MX

[ 09 Oktober 2002, 23:27: Meddelandet ändrat av: Christopher ]

  • Medlem
  • 2002-10-09 23:27

Nej! Den måste sitta kvar om du har en Mac. Passar den inte, får du löda dit den.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
Nej! Den måste sitta kvar om du har en Mac. Passar den inte, får du löda dit den.

Jo den passar.. Men vad är den till för? Det fungerar ju utan?

  • Medlem
  • 2002-10-09 23:42
Citat:

quote:Men vad är den till för? Det fungerar ju utan?

Jaha... ??? Ingen aning. Menar du att det är en ungefär två centimeter lång "förlängningskabel" för VGA? Låter ju onödigt.

Försäljarna kanske behöver den som moraliskt stöd, om folk frågar ifall de fungerar med Mac. -Jajjamensan, det finns en ADAPTER.

Står bara att den behövs för PowerMac G4?
Irriterande att det inte står VARFÖR

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-11 18:59

Jag har själv en E400 skärm och använder inte adapter. Macar från och med blå&vit G3 behöver inget adapter med alla vanliga PC-skärmar. Jag tror att den adapter som följde med är för att E400 ska kunna koppla ihop med ovanliga PC graphic kort, på PC sidan är det enormt stort antal olika graphic card !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-11 22:18
Citat:

quote: graphic card

Du menar väl grafikkort?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-12 14:33

Hehe ja grafikkort !

  • Oregistrerad
  • 2002-10-12 16:29

Det är väl den som är till för de äldre macarna som tex 7500 och däromkring... vi brukar slänga de där små rackarna för vi kan fylla ett rum med dem nästan....

Nej, det är samma VGA uttag som sitter i datorn. Enligt Sony så är den till för G4 maccar.

Alltså det är inte för gamla Macburkar så dom kan passa med nya skärmar.

Hm, så adaptern behövs inte till E400..? Det har aldrig ens fallit mig in att pröva utan på min G4 450 MP! Jag följde bara manualen som ett får! Får väl testa. Eller så får det vara som det är...det funkar ju bra.

1
Bevaka tråden