Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mackig Mus

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill ha en två knappars mus med rullhjul.

Kalla mig kinkig men jag vill ha en som ser så Mackig ut som möjligt, ska passa bra till mitt Apple Pro tangentbord (vit), vet någon var man kan hitta en dylik mus?

Kolla in den här.
Ser het ut!

Jag har sagt det innan, jag säger det igen:

Logitech Dual Optical! Skön, tre knappar + scroll. Grym precision.

Det är dock litet inlärningstid innan lillfingret hamnar rätt i skåran på sidan och tummen ligger skönt vid tumknappen.

Nu ska jag bara ha en hemma också.

[ 09 Oktober 2002, 18:19: Meddelandet ändrat av: Andersson ]

Jo, den var riktigt snygg faktiskt... blir en sådan nästa månad

[ 09 Oktober 2002, 18:34: Meddelandet ändrat av: El Tollo ]

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-10-09 18:47

Jättesnygg. Tack för tipset Oelsen, jag är nämligen lika kinkig som Fredrik Olsson och vill också ha en mackig mus. Har faktiskt tittat efter en sådan i flera år men inte hittat någon jag gillat. Jag kommer att beställa en redan nu ikväll.

Till min TiBook har jag hittat en fin liten mus som funkar perfekt. En Logitech med design som passar Tibooken
http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=3&CONTENTID=4986&countryid=14&languageid=12

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-09 18:47

Logitech´s nya MX möss är hur snygga som hellst ju!

Ska köpa en Mx 300 så fort jag får råd, äntligen en optisk mus från logitech som är bättre än en M$ ie 3.0 och med samma utforming som dom skönaste musarna som någonsin gjorts! Logitech pilot wheel mouse

Funktionalitet före design

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-09 18:50

BANG ON TARGET herr Andersson!

[ 09 Oktober 2002, 18:52: Meddelandet ändrat av: Gadd ]

Fick ett "LOGITECH CORDLESS DESKTOP NAVIGATOR USB" idag på jobbet. Superbra.

Har alltid gillat Logitech-möss. Denna är vit med silver/titan färgade inlägg. Passar bra till TiBooken.

Den optiska musen är kanon, bra känsla, ligger fint i handen. Tangentbordet har numera Apple-tangent!! T.o.m. snabbknapparna går att ställa in för Mac. Otroligt sköna tangenter med fin fjädring i.

Billigt också om ni frågar mig, 695 + moms.
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetail.asp?PID=5010046377

Ser stort ut på bilden, men det är ett handlovsstöd. Kan tas bort.

[ 09 Oktober 2002, 20:46: Meddelandet ändrat av: Johan Arvidsson ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olesen:
Kolla in den här.
Ser het ut!

Mmmm, det är bestämt den jag letat efter .

Eva - en snygg Mac för inte förstöras av en ful mus, har till och med köpt fina vita HP CD-R skivor med silverkant .

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Fick ett "LOGITECH CORDLESS DESKTOP NAVIGATOR USB" idag på jobbet. Superbra.

Tangentbordet har numera Apple-tangent!!

Är det alltså ett äpple under "Alt" på den tangenten nu?
Har de också fått dit "Alt" under Win-loggan på tangenten brevid?
Logitech verkar bry sig mer o mer om Mac-användarna

Jepp...det är dubbla symboler på dessa knappar. Kör man på Mac med Logitec Control Center för OSX så blir det automatiskt rätta Mac-tangenter. Byter man till Win så sitter knapparna rätt för det systemet.

Riktigt bra.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-10 08:42
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Olsson:
Jag vill ha en två knappars mus med rullhjul.

Kalla mig kinkig men jag vill ha en som ser så Mackig ut som möjligt, ska passa bra till mitt Apple Pro tangentbord (vit), vet någon var man kan hitta en dylik mus?

Jag köpte en optisk Logitec för 350 spänn. (med moms!) Den är rätt stor för att ha till min iBook men å andra sidan är mina händer rätt stora...

Artikelnummer 930582-0909

Fredrik: du köper alltså en snygg mus framför en bekväm/skön?

Är det någon som testat Kensington StuidoMouse?
Är den skön? Bra?

Jag har inte använt Kensington på länge nu - det var det första alternativa musmärke jag hade till en Mac. Sån det skulle vara lite nostalgi att byta tillbaka.
Men bara om den är riktigt bra.

Så har någon testat den?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Är det någon som testat Kensington StuidoMouse?
Är den skön? Bra?

Jag har inte använt Kensington på länge nu - det var det första alternativa musmärke jag hade till en Mac. Sån det skulle vara lite nostalgi att byta tillbaka.
Men bara om den är riktigt bra.

Så har någon testat den?

Jag har testat den och det var ingen höjdare. Touchplattan hade taskig acceleration om nån alls. Dessutom kändes den "glapp", man kunde dra o dra men det hade inte så stor effekt på scrollningen. Man kanske vänjer sig men jag stod inte ut.

NP: Kjell Höglund - Man vänjer sig

Hmmm är det som Rickard A säger?

Eller går att trixa med inställningarna till musen för att den ska rocka loss? Sitter här och är sugen på att beställa den men nu vet jag inte riktigt...
Finns det nånstans där man kan klämma och känna på den? (Ska till Sthlm snart).

[ 10 Oktober 2002, 12:53: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

  • Oregistrerad
  • 2002-10-10 13:11

Jag slog till och köpte en Logitec MX500 igår. Den är superbra, grym känsla både på knappar och grepp. Kompisen köpte en MX700 (trådlös). Man fick ladda hem drivrutinen till OS X, då den inte följde med på CD´n.

Vill du ha en vit mus så skall du titta på Microsoft Intellimouse Optical PS/2-USB. Bra och prisvärd.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
... Det är dock litet inlärningstid innan lillfingret hamnar rätt i skåran på sidan och tummen ligger skönt vid tumknappen

Är det bara jag som har snuskig fantasi eller ... ?

  • Avstängd
  • 2002-10-10 14:54
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders Täpp:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
... Det är dock litet inlärningstid innan lillfingret hamnar rätt i skåran på sidan och tummen ligger skönt vid tumknappen

Är det bara jag som har snuskig fantasi eller ... ?

Euuuuw, naughty you Nä men det lät lite udda, ville inte kommentera (tur att du va först )...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ••• ? •••:
Jag slog till och köpte en Logitec MX500 igår.

Den verkar kanon. Har fått mycket bra betyg i tester. Läste på Sweclockers forum att det var en del som bytt från Dual Optical till MX500, och de tyckte att MX500 hade bättre precision och reagerade ännu snabbare än Dual Optical. Nya "MX-tekniken" verkar kanon!
Får nog bli en MX500 snart... tycker min nya MS Cordless Blue är för tung

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Fredrik: du köper alltså en snygg mus framför en bekväm/skön?

Både ja och nej. Den snyggaste i världen går inte att ha om man får skavsår av den, men måste man gömma musen när folk hälsar på är det lika illa. I slutänden så värderar jag nog design en smula högre ändå, de flesta möss är en vanesak iaf.

1
Bevaka tråden