Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple store har läckt igen! 100$ price drop på ipod touch

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

senast den 15:de mars så läckte schweiz apple store om den nya airporten som troligen släpps imorgon tors.

och nu, 18:de, läckte tyska apple store genom en prissättning för ipod touch på 199 euro, vilket rättfärdigar rykterna om en 100$ price drop.

läs!
http://www.macrumors.com/2008/03/18/hints-at-ipod-touch-price-drop/

Nederländska i alla fall.

Men coolt att den blir billigare.

199 euro är ett guldpris. Blir nog en sådan, iPhone har jag tröttnat att vänta på...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-18 20:53

Köper man en sådan i USA med det nya priset blir det ju bara 1190 kronor, billigare än vad en Nano kostar här alltså.

Det är ju sjukt billigt!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-03-19 00:41

Vänta på iPhone kan ni sluta med. Idag gav jag upp och gick tillbaka till min K810i. Det går inte att ha en läcker telefon som inte går att använda som telefon :/

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-19 17:35
Ursprungligen av bollman:

Vänta på iPhone kan ni sluta med. Idag gav jag upp och gick tillbaka till min K810i. Det går inte att ha en läcker telefon som inte går att använda som telefon :/

Ja, det förstår jag, tappar telefonen samtalen är det ju svårt att använda den. Min telefon fungerar bra men min sons telefon kopplar också ner samtalen lite då och då. Hoppas att det blir bättre när telefonen lanseras här.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-03-19 08:24

varför skulle den inte gå att använda som telefon? har använt min i 6 månader nu felfritt och med nyaste mjukvaran (har faktiskt 3 stycken.)

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-03-19 09:35

Har man Telia så är iPhonen i det närmaste värdelös:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/227206-tappade-samtal.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-19 10:37

Det är ju precis detta som gör att jag väntar på att iPhone skall släppas officiellt i Sverige innan det blir något köp. (Det och att jag inte tror att chefen betalar för att jag skall köpa en iPhone och "hacka" den.) Om telefonen inte funkar, eller går sönder, är det bara att lämna in den för service. Blir det Telia som får iPhone lär den ju först testats i deras nät.

Johan

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-03-19 11:19
Ursprungligen av bollman:

Har man Telia så är iPhonen i det närmaste värdelös:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/227206-tappade-samtal.html

Starka ord...jag har kört min med Telia sedan i november utan några som helst problem...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-03-19 12:42

Det beror _väldigt_ mycket på var du bor, men ju större stad desto fler sändare och desto fler tappade samtal. Lund/Malmö är fullständigt hopplöst. Som jag rapporterar i tråden är det typ 1 av 10 samtal som går att genomföra (både in och ut) och detta gäller inte endast min telefon. Verifierat på minst 2 till.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-03-19 12:59
Ursprungligen av bollman:

Det beror _väldigt_ mycket på var du bor, men ju större stad desto fler sändare och desto fler tappade samtal. Lund/Malmö är fullständigt hopplöst. Som jag rapporterar i tråden är det typ 1 av 10 samtal som går att genomföra (både in och ut) och detta gäller inte endast min telefon. Verifierat på minst 2 till.

Hmmm...eftersom jag bor i Stockholm så gissar jag att jag bor i Sveriges sändartätaste stad...;)

Bor i Malmö och har iPhone 8gb 1.1.3 med Telenor. Inga tappade samtal hittils. Har haft telefonen i ca två månader.

Innan iPhone hade jag Sony Ericson W880i och med den tappade jag två-tre samtal dagligen.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-03-19 13:13

Det kan vara så att just där du är så är sändartätheten inte så värst hög. Dra igång field test och titta hur många Telia-sändare du ser. Jag ser 7st här på jobbet varav 2-4st har i stort sett identisk sändarstyrka (väldigt hög sådan). Det är just i dessa situationer som iPhonen sunkar ur totalt.

Att det inte strular för Telenor/Comviq-kunder är känt, men ännu inte klarlagt varför. Kan vara annorlunda basstationsprogramvara och/eller lägre sändartäthet.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-03-19 15:39
Ursprungligen av bollman:

Det kan vara så att just där du är så är sändartätheten inte så värst hög. Dra igång field test och titta hur många Telia-sändare du ser. Jag ser 7st här på jobbet varav 2-4st har i stort sett identisk sändarstyrka (väldigt hög sådan). Det är just i dessa situationer som iPhonen sunkar ur totalt.

Att det inte strular för Telenor/Comviq-kunder är känt, men ännu inte klarlagt varför. Kan vara annorlunda basstationsprogramvara och/eller lägre sändartäthet.

Telia har valt att ha større celler før GSM æn de andra, dvs høgre uteffekt men færre basstationer, det gør att kapaciteten (antalet anvændare per ytenhet) ær lægre i Telias næt.

Det gørs definitivt flest mobiler i Lund, men basstationerna utvecklas i Stockholm.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-03-19 16:51
Ursprungligen av bollman:

Det kan vara så att just där du är så är sändartätheten inte så värst hög. Dra igång field test och titta hur många Telia-sändare du ser. Jag ser 7st här på jobbet varav 2-4st har i stort sett identisk sändarstyrka (väldigt hög sådan). Det är just i dessa situationer som iPhonen sunkar ur totalt.

Fortfarande tveksam...field test visar i princip samma resultat som du beskriver där jag sitter i Sundbyberg...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-03-19 13:14

Förresten behöver ju inte Sthlm vara sändartätast. Var utvecklas flest mobiler/system i Sverige? Jo, Lund.

1
Bevaka tråden