Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att avinstallera Awaken... Funker ikke!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag installerade en trial av Awaken för ett tag sedan. Blev dock inte så impad att jag ville betala för det, så jag avinstallerade genom att dra appen till papperskorgen. Programmet finns inte kvar, men loggan sitter kvar i menyraden. Se bild:

Klickar jag på Open Awaken händer inget.
Hur blir jag av med detta? Störigt!!

Radera "/Users/användarnamn/Library/Application Support/Awaken/". Där i finns nämligen AwakenHelper.app som ger dig menyn (ligger troligen som startobjekt för ditt konto i systeminställningar).

Om du navigerar via finder är det alltså

Hemmapp -> Bibliotek -> Application Support -> Awaken

som ska slängas

Annars brukar det gå bra att trycka ner  (Kommando) och dra bort ikonen ifrån menyraden bara så där. Det tar ju förstås inte bort annat tjafs som kan ligga kvar. Men smidigt är det

Ursprungligen av panther:

Annars brukar det gå bra att trycka ner  (Kommando) och dra bort ikonen ifrån menyraden bara så där. Det tar ju förstås inte bort annat tjafs som kan ligga kvar. Men smidigt är det

Funkar såvitt jag vet bara med de ikoner som härrör från Apples egna program.

Ursprungligen av Hagelin:

Funkar såvitt jag vet bara med de ikoner som härrör från Apples egna program.

Hmmm, inte generellt, för mig funkar det på en hel del andra också, men möjligen inte på alla. Men de som det inte funkar på har så vitt jag har sett en egen inbyggd 'quit app' i menubaren som man kan klicka på för att få bort ikonen.

Tack för hjälpen!
Har slängt mappen i papperskorgen, men kan inte tömma korgen för att programmet är igång. Ska prova att logga ut och in igen.. Återkommer!

Ursprungligen av henkebarn:

Tack för hjälpen!
Har slängt mappen i papperskorgen, men kan inte tömma korgen för att programmet är igång. Ska prova att logga ut och in igen.. Återkommer!

Brukar annars fungera att stoppa processen i Aktivitetshanteraren (eller givetvis Terminal, om man vet vad man gör). Sen har de flesta "underhållsprogram" (Onyx, Cocktail o d) nån knapp för att tvångstömma papperskorgen.

1
Bevaka tråden