Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjohoj!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-18 09:50

Tjohoj och hallå!

Mitt namn är Leonard W. och jag jobbar idag som webbutvecklare. Jag pillar även i InDesign vid tillfälle.

jag upptäckte mac för tre år sedan i form av en Mac Mini G4, och köpte kort därefter en Macbook Pro (1:a generationen) som fungerat felfritt! Det var därmed ett naturligt val att investera i en iMac när familjens bokföringsdator bokstavligen gick upp i rök.

Utöver webbutveckling, som bland annat involverar fullständiga webbapplikationer med PHP, älskar jag musik. Jag har spelat piano i 12 år nu, och tycker fortfarande det är skoj . Köpte nyligen Logic Studio, och förlorade därmed all resterande fritid.

De frågor jag kommer ställa kommer med hög sannolikhet vara InDesign-relaterade. Nyligen har jag nämligen fått "utökat ansvarstagande", och jobbar även i reklamavdelningen. Trevligt program... med sina egenheter!

För övrigt så är jag en av de få (?) som anser Leopard är hästlängder snabbare, stabilare och snyggare än Tiger.

KaRo

Tjolahoppsansa på dig också !

Klart att du Leonard gillar Leopard.
Men passar det inte bättre att du skriver att Leopard ärkatt-längder snabbare än Tiger ? Leoparder är väl de snabbaste kattdjuren ?

Nä, nu får jag sluta tramsa om katter och gå och lägga mig istället !
Du får berätta om den där datorn som "gick upp i rök" någon gång...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-24 12:11
Ursprungligen av KaRo:

Klart att du Leonard gillar Leopard.
Men passar det inte bättre att du skriver att Leopard ärkatt-längder snabbare än Tiger ? Leoparder är väl de snabbaste kattdjuren ?

Ha ha , jo, det hade varit snitsigt!

Jag spelar för det mesta jazz. Det är ju en musikstil som verkligen lämnar många dörrar öppna för improvisation!

För övrigt har jag inte fått någon formell utbildning i InDesign, så jag har tyvärr ingen erfarenhet av konkurrenten QuarkExpress. Har givetvis hört talas om dem, men... inte mer än så!

Haha, moget!

Välkommen Leonard! Kul med ytterliggare en musiker här! Vad tycker du om att spela på ditt piano?

Ursprungligen av Leonard:

Tj Det var därmed ett naturligt val att investera i en iMac när familjens bokföringsdator bokstavligen gick upp i rök.

Hej och välkommen in i värmen!

Var det som på Göteborgs datacentral där kontorets snygging ställt en vattenkanna uppe på sin enorma CRT-skärm. Kontorets flörtare flörtade med henne och pöttade ner hela kannan in genom ventilationen upptill.... Boff!

Error 220v kallas det visst. - Brukar ackompanjeras av ljus och rökutveckling...

Indesign... kul.

Vad har hänt med det där andra, vad hette det...Quark ? Finns de kvar.
De var ju de mest arroganta rövhålen i hela branschen...

1
Bevaka tråden