Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme Enabler + Wireless

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag laddade ner AirPort Extreme Enabler - dock stod det på Apples hemsida att jag skulle ladda ner en uppdatering först som heter AirPort Extreme Update 2007-002 och därefter installera 802.11 N Enablern.

När jag försöker installera Updaten på hårddisken så får jag meddelandet "Du kan inte installera AirPort Extreme-uppdatering. Den här enheten uppfyller inte kraven för uppdateringen". Jag försökte också med Update 2007-004 - men med samma svar.

Så jag hoppade över uppdateringen och installerade AirPort Extreme Enablern. Mycket riktigt så funkade det och min Mac säger att jag har Wireless Network Adapter (802.11 a/b/g/n).

Nu har jag däremot tappat hastigheten från 60 Mbp/s till 1,8 Mbp/s i mitt trådlösa nätverk.

Hur sjutton ska jag göra nu - ominstallera hela Macen för att få tillbaka hastigheten?

Jag har en MacBook Pro med OS 10.4.11 och en Linksys N-Gigabit router WRT350N.

Jag har råkat ut för samma sak när en kompis gjorde en Enabler på sin MacPro men han hade en Netgear router som skulle klara "N" standarden... Fast som du skrev så blev hastigheten bara runt 1-2 Mbp/s och som vi kom fram till så är ju inte "N" standarden en standar utan ett förslag till standard och tydligen så kan det vara lite skillnad mellan olika tillverkare om vad som räknas som "N" standard.
Vi löste problemet igenom att skaffa en Airport Extreme basstation och kom då upp i 144 Mbit. Om du inte har kravet att kunna ansluta mot en 1 Gbit fiber och kunna ansluta 50 trådlösa klienter mot din router så räcker det med en Airprot express av senaste modellan med 100 Mbit LAN och upp till 10 samtidiga anslutna trådlösa användare.
Hoppas att detta har hjälpt dig något.

1
Bevaka tråden