Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kvittoskrivare istället för vanlig skrivare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-22 19:48

Jag har egentligen inget större behov av en skrivare. Men ibland vore det så otroligt smidigt att kunna göra en liten utskrift.

Jag har försökt hitta en liten och billig skrivare men finner egentligen inget. Det finns skrivare som kostar några hundra, men då är det färgskrivare - och det känns minst sagt overkill.

Vad tror ni om att skaffa en kvittoskrivare? Borde det inte detta kunna lösa mina problem!? A4-sidor är ändå så stora och att ha papper på rulle är ju utmärkt!

Finns det kvittoskrivare som passar Mac och OS X? Kommer det att gå att göra vanliga utskrifter eller är det speciella drivrutiner och liknande?

Menar du kvittoskrivare eller etikettskrivare? Jag har inte sett så många kvittoskrivare för datorkoppling. Om de finns så tror jag inte att de har stör för så mycker annat än ren text och har garanterat seriell eller parallellkoppling. Ingen USB här inte.

Lägg ner detta projekt och köp dig en billig laserskrivare på SIBA eller liknande. Då kan du lägga din kraft på att få en sådan att fungera genom Gimpprint och vips har du en PS skrivare för nästan inga pengar.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 11:18

jag menar kvitto, men vem säger att man måste ha klisterpapper i etikettskrivare? kanske har vi en lösning där, dessa är ju absolut mer kompatibla med mac t ex.

Klart det finns kvittoskrivare för MAC

Hittade följande sida http://www.adcnordic.com/kvittoskrivare.php med flera kvittoskrivare som stödjer MAC. Star Micronics skrivare står det i produktbladet att de stödjer MAC. De har även en raster-driver som automastiskt kan skala ner dina sidor så att de får plats på kvittot.

Det stämmer att specialskrivare som kvittoskrivare oftast är dyrare i inköp. De blir dock billigare i längden då du endast behöver köpa kvittopapper och inte en massa bläck. Sist jag köpte ny patron till min bläckskrivare så gick den på 400 kr.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-03-18 17:57
Ursprungligen av viktorb:

Det stämmer att specialskrivare som kvittoskrivare oftast är dyrare i inköp. De blir dock billigare i längden då du endast behöver köpa kvittopapper och inte en massa bläck. Sist jag köpte ny patron till min bläckskrivare så gick den på 400 kr.

Billigast i længen blir en laser, som flera påpekat. Det torkar heller inte igen som en blæckis

Den hær kanske, fungerar med OS X, ger dig PostScript på Mac:en, drivis før Leopard och nætverksinterface før 1395:-

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010091515

Kvittoskrivarna kræver också førbrukningsartiklar, antingen færgband eller termopapper (som bleknar i ljus och blir svart av værme) som brukar kosta en del.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-03-18 14:28

Alla dessa specialskrivare ær mycket dyrare æn några hundralappar før en blæckis.......

Skulle definitivt satsat på en billig laser i stil med Samsung ML-2010 om jag vore i din situation. Inte liten, men inte heller särskilt stor (358 x 299 mm, höjd 217 mm).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-18 17:31

Jag har en kvittoskrivare som jag använder på min Mac, men det är ju liksom inte för nån ting annat än kvitton att den duger bra.
Har för mig att kvittoskrivaren kostade runt 2-3000, dom e faktisk ganska dyra att köpa in.

Satsa på en billig laser i stället.

1
Bevaka tråden