Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laser med flerfunktion?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bästa laserskrivaren med flerfunktion, som fax, scanner mm.

Vilken är bäst och mest prisvärd. Behöver ingen BJÄSSE dock. Tips?

Hallå!!! Jag behöver er hjälp här!

"Och Kenneth sa: -jag behöver er hjälp. Och se! hjälpen kom, i form av en uttråkad tekniker som mentalt redan gått hem för helgen."

För att prata lite seriöst här, så hittade jag den här på Brohters site. Verkar rätt prisvärd.

Nej, fasen, den var bara för Windows. Hur kunde jag missa det? Ber om ursäkt.

[ 26 Juli 2002, 14:34: Meddelandet ändrat av: Mattias A ]

  • Oregistrerad
  • 2002-07-26 14:56

Varför?

Jag ogillar starkt de här multifunktionsprylar. Går scannerfunktionen sönder så har du ju varken fax eller skrivare. har en kompis som hade en sådan multipryl för något år sedan då det var "inne"... Han blev ju helt förstörd då den pajade. prismässigt är de ju inte heller vidare attraktiva...

Jag skulle aldrig kunna råda någon att köpa en sådan produkt. Sen rör ju utvecklingen på sig och vissa delar är ju omoderna nästan direkt. Scanner delen tex...

Så varför vill du ha en sådan?

Multiscanner/skrivare/fax sak har jag också dålig erfarenhet av. Kräver oftast massa skumma drivrutiner och sånt är aldrig bra.

Min pappa hade en HP, som gick sönder efter en vecka eller nåt. Ej att rekommendera.

Ciryon

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Så varför vill du ha en sådan?

ojdå! Inte visste jag att erfarenheterna var så ruttna

Tänkte mest på att det var praktiskt. Och jag har inga höga krav på scanning. De skulle bara vara skissbilder och så. När de blir åka av så går bilder till Trumscanning AB

Men man kan ju tänka om!

Har hört att denna skall fungera:

http://www.lexmark.se/products/aio/x73/x73.html

Har dock inte testat själv, så det är hörsägen...

[ 26 Juli 2002, 20:11: Meddelandet ändrat av: Micke W ]

HP har en modell som gått ur tiden Laserjet 1100
ersatt av laserjet 1200.
Den finns med scannerdel som hakas på som extra tillbehör, har använt den i ett par år nu utan minsta
bekymmer.
Vet dock ej om det finns drivisar till Mac
Kopplad till PC här hemma.
Vi kör mycket HP på jobbet, överlag har dom funkat
klockrent.
Lasertrumma som är slut efter 15000 kopier är väl
rätt normalt enligt våran datachef.

Jag har riktiga multifunktionsmaskiner som fungerar på riktigt - sådana som står på varje modernt kontor. Ricoh eller Gestetner A4+A3 med inbyggd Grupp 3 fax och nätverksskrivare.

Något för dig Pilo? Vi säljer dom med 50-75% rabatt mot nypris när dom är 1-2 år gamla.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-27 11:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Tänkte mest på att det var praktiskt. Och jag har inga höga krav på scanning. De skulle bara vara skissbilder och så.

Jag tycker man får rätt nivå om man köper prylarna löst. En canon USB scanner för en tusenlapp är perfekt för skissbilder. Sen faxmjukvara till modem i datorn och sen en skrivare som passar för dina behov. ofta blir det billigare.

Skall du dock köpa en multimaskin så tänk på bra serviceavtal. De skall kunna komma inom någon timme och att du skall få låna en motsvarande maskin om den behöver åka in på service... I slutändan blir det oftast för dyrt IMHO...

[ 27 Juli 2002, 11:27: Meddelandet ändrat av: :::NIKKE::: ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Något för dig Pilo? Vi säljer dom med 50-75% rabatt mot nypris när dom är 1-2 år gamla.

Tack Martin! Men just nu lutar det åt en scanner och en skrivare. Och faxfixet är jag på spåren. Tack vare en annan tråd

1
Bevaka tråden